امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 9, 2018
13:21 شنبه، 19ام خردادماه 1397
کد خبر: 91307

دبیر کمیته فیلترینگ به روسیه رفت

نمایندگان دادستان های کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای اعلام کردند: عدم مسئولیت پذیری شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام باعث گسترش فعالیت گروه های تروریستی در فضای سایبری این کشورها شده است.
 
به گزارش فارس، کانال اطلاع‌رسانی اخبار روابط دوجانیه ایران و روسیه از برگزاری نشست یک روزه کارشناسی با عنوان تبادل تجربه در خصوص مقابله با استفاده از فن آوری های ارتباطات و خبری در اهداف تروریستی در قالب اجلاس تخصصی کشورهای عضو سازمان شانگهای در دادستانی کل روسیه خبر داد.
 
در این نشست نمایندگانی از کشورهای هند، چین، ارمنستان، بلا روس، آفریقای جنوبی، قرقیزستان، ازبکستان، آذربایجان، ایران و روسیه حضور داشتند.
 
عبدالصمد خرم آبادی معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه هیاتی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده است.
 
نتیجه تصویری برای خرم ابادی
 
نمایندگان دادستانی های کل کشور های عضو و ناظر سازمان همکاری های شانگهای در این نشست تجربیات کشورهای خود را در مبارزه با تروریسم سایبری تبادل کردند و اعلام داشتند که عدم مسئولیت پذیری شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام باعث گسترش فعالیت گروه های تروریستی در فضای سایبری آنها شده است.
 
خرم آبادی در این اجلاس، استفاده سازمان های تروریستی از فضای مجازی را به دو دسته "تروریسم سنتی" و "تروریسم نوین سایبری" تقسیم رد و اعلام کرد ایران در سال های اخیر به دلیل فعالیت بی ضابطه برخی شبکه های اجتماعی خارجی از هر دو نوع تروریسم لطمه دیده است.
 
وی با اشاره به چهار راهکار اساسی برای ارتقا همکاری های قضایی کشورهای عضو سازمان شانگهای، پیشنهاد ایجاد سامانه امن تعاملی برای تسهیل ارتباط بین دادستان های کل کشورهای عضو، تنظیم تفاهم نامه های معاضدت قضایی و پلیسی فضای سایبری، ایجاد سامانه رایانه ای برای استعلام سریع و بر خط ادله الکترونیکی مرتبط با تروریزم سایبر و هماهنگ سازی قوانین و مقررات ملی کشورها در خصوص جرم انگاری تروریسم سایبری را مطرح کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.