سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 9, 2018
15:25 شنبه، 19ام خردادماه 1397
کد خبر: 91329

بیل گیتس چهار میلیون نسخه کتاب اینترنتی هدیه می‌دهد

مالک شرکت مایکروسافت به تمام چهار میلیون دانشجوی دانش‌آموخته دانشگاه‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ یک نسخه از کتاب «واقعیت» هدیه می‌دهد.
به گزارش فورچون، بیل گیتس که معتقد است دانشجویان نباید پس از پایان تحصیل کتاب خواندن را فراموش کنند، قصد دارد به چهار میلیون دانش‌آموخته دانشگاه‌های آمریکا اجازه بدهد نسخه اینترنتی «واقعیت: 10 دلیل برای اینکه چرا ما درباره جهان اشتباه می‌کنیم و چرا اوضاع بهتر از آن است که شما فکر می‌کنید» را دانلود و دریافت کنند؛ کتابی نوشته هنس روسلینگ، نویسنده فقید سوئدی که همین امسال منتشر شده است.
 
گیتس که خودش عاشق کتاب است و کتاب‌های محبوبش را در سایت گیتس‌نوتس به دیگران معرفی و پیشنهاد می‌کند، درباره «واقعیت» چنین نوشته است: «یکی از مهم‌ترین کتاب‌هایی که من در زندگی خوانده‌ام؛ راهنمایی بی‌نظیر برای شفاف اندیشیدن درباره دنیا. اگر شما بهار امسال از دانشگاه مدرک می‌گیرید، من یک نسخه از کتابی را به شما هدیه می‌دهم که بینشی بسیار مفید برای عبور از دانشگاه به مرحله‌ای تازه از زندگی در اختیارتان می‌گذارد.»
 
«واقعیت» که آوریل امسال به بازار آمد، آخرین یادگار پزشک و استاد فقید سوئدی است که پیش از به پایان رساندن آن تسلیم سرطان شد و از دنیا رفت. روسلینگ در این کتاب مدعی شده دنیا بسیار بهتر از آن چیزی است که همه ما فکر می‌کنیم. نکته جالب اینکه او چند فصل کتاب را در آمبولانس همراه خودش تا بیمارستان برده بود. اونا روسلینگ (فرزند استاد) و همسرش آنا بخش‌های باقیمانده را کامل کردند تا «واقعیت» به پرفروش‌ترین کتاب در آمریکا و بریتانیا (چاپ شانزدهم) تبدیل شود.
 
روسلینگ در بخشی از کتاب نوشته است: «اوضاع بد است و به نظر می‌رسد بدتر هم می‌شود. درست است؟ جنگ، خشونت، بلایای طبیعی، فساد. پولدارها پولدارتر می‌شود و فقرا فقیرتر و ما به زودی منابع‌مان را از دست می‌دهیم مگر اینکه اتفاقی خارق‌العاده رخ بدهد. این تصویری است که بسیاری از مردم غرب در رسانه‌ها می‌بینند و در ذهن‌شان با خود حمل می‌کنند… شاید نه هر سال اما گام به گام و سال به سال اوضاع دنیا بهتر می‌شود. در دو سده اخیر امید به زندگی بیش از دو برابر شده و با وجود چالش‌های غول‌آسای مقابل روی ما، پیشرفت‌ها حیرت‌انگیز بوده است.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.