اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

June 10, 2018
10:47 یکشنبه، 20ام خردادماه 1397
کد خبر: 91343

ا‌ستفاده از گوگل‌مپ در برنامه‌ها و سایتهای ایرانی‌ غیرممکن شد

google map.png
 
قطع یکباره گوگل مپس روی کسب‌و کارهای اینترنتی ایرانی‌ها تقریبا با یک تغییر سراسری اساسی در مدل سرویس‌دهی API‌های گوگل مپس همزمان شده است. از 11 ژوئن دسترسی مجاز برنامه‌نویسان به این API‌ها منوط به داشتن بیلینگ اکانت است.
 
به گزارش فارس، صاحبان کسب‌وکارهای ایرانی که در سرویس‌هایشان از نقشه گوگل استفاده می‌کنند اخیرا از مسدود شدن امکان استفاده از قابلیت‌های این سرویس خبر داده‌اند.
 
بنابر گفته این کسب‌وکارها، محدودیت‌های جدید روی API گوگل مپس تنها برای سرویس‌های دارای دامنه دات آی آر ایجاد شده و از این رو در گفته‌های غیررسمی از این محدودیت به عنوان تحریم جدید گوگل یاد شده است.
 
API مخفف Application Programming Interface به معنی رابط برنامه نویسی برنامه است و به توسعه‌ دهندگان یا همان برنامه‌نویسان امکان استفاده از قابلیت‌های برنامه‌های دیگر در برنامه‌هایشان را می‌دهد.
 
اما قطع یکباره این سرویس گوگل برای کسب‌و کارهای ایرانی‌ها با یک تغییر اساسی در مدل سرویس‌دهی API گوگل مپس برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها تقریبا همزمان شده است. گوگل از این اقدام به عنوان بزرگترین تغییرات یاد می‌کند.
 
پیش از این گوگل اعلام کرده بود که از 11 ژوئن تمامی توسعه‌دهندگان برای دسترسی مجاز به API‌های گوگل مپس باید بیلینگ اکانت (billing account) داشته باشند. این تغییرات همچنین نیازمند داشتن کردیت کارت است.
 
با توجه به اینکه این محدودیت پیش از زمان اعلام شده از سوی گوگل اعمال شده به طوری که هنوز  هم یک روز تا رسیدن به زمان آغاز تغییرات سراسری گوگل باقی مانده و تاکنون هم گوگل توضیح رسمی دراین باره نداده است، اظهارنظر قطعی درباره اینکه قطع این سرویس برای کسب‌وکارهای ایرانی به دلیل تحریم‌های بیشتر یا تغییرات سراسری سرویس‌دهی گوگل بوده فعلا ممکن نیست.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.