رسانه‌های اجتماعی

June 10, 2018
16:19 یکشنبه، 20ام خردادماه 1397
کد خبر: 91357

رسوایی دوباره فیس‌بوک این بار گردن باگ نرم‌افزاری افتاد

فیس‌بوک اذعان کرده که یک باگ نرم‌افزاری علت افشای اطلاعات شخصی و حریم خصوصی ۱۴ میلیون کاربر فیس‌بوکی بوده است.
 
به گزارش هکر نیوز، شبکه اجتماعی فیس بوک که از بزرگ‌ترین پلت‌فرم‌های شبکه‌های اجتماعی و ارتباط میان افراد در جهان محسوب می‌شد، طی چند ماه اخیر گرفتار رسوایی‌های متعددی شده است.
 
پس از آنکه وب سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.
 
این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.
 
طبق گزارش‌های منتشره، اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون کاربر فیس بوکی به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است .حالا مدت‌ها پس از رسانه‌ای شدن رسوایی فیس بوک، حالا این شرکت اعتراف کرده است که اطلاعات ۱۴ میلیون کاربری که به تازگی اعلام کرده بودند تصاویر و اطلاعات خصوصی‌شان لو رفته و در فضای مجازی منتشر شده است، به علت یک باگ و مشکل نرم‌افزاری بوده است.
 
فیس‌بوک یکی از آن شرکت‌هایی بود که همواره به اعتمادسازی میان کاربرانش و حفظ حریم شخصی آنها تاکید می‌کرد، حالا یکی پس از دیگری معلوم می‌شود که این شرکت چندان هم در محافظت از حریم خصوصی کاربرانش موفق نبوده است.
 
این غول شبکه اجتماعی روز پنجشنبه اعلام کرد که متخصصان و مهندسان شبکه آن یک باگ نرم افزاری پیدا کرده‌اند که موجب شده اطلاعات کاربران به صورت همگانی و قابل مشاهده برای همه روی پلت‌فرم فیس بوک و فضای مجازی اینترنت قرار بگیرد. این باگ گریبانگیر ۱۴ میلیون کاربر در جهان شده بوده و به گفته آن‌ها، مشکلات متعددی را در زندگی شخصی‌شان بوجود آورده است.
 
فیس بوک با انتشار بیانیه‌ای، ضمن شناسایی این باگ نرم‌افزاری، از کاربران و قربانیان این حادثه عذرخواهی و طلب پوزش کرده و گفته که هرچه زودتر آن را برطرف خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.