تلفن همراه

گجت

June 11, 2018
18:11 دوشنبه، 21ام خردادماه 1397
کد خبر: 91417

اپل دستگاه سنجش فشار خون طراحی کرد

شرکت اپل، ابزار جدیدی برای سنجش فشار خون طراحی کرده است که نسبت به محصولات موجود، از دقت بیشتری برخوردار است.
 
به گزارش تک‌اکسپلور، محاسبه میزان کالری یا گام‌هایی که برمی‌دارید، برای تناسب اندام لازم است اما کافی نیست و پزشکان از بیماران می‌خواهند فشار خون خود را نیز در منزل اندازه‌گیری کنند.
 
به این منظور، شرکت اپل در نظر دارد فناوری جدیدی در این زمینه ارائه دهد. دو سال پیش شرکت اپل، در پی معرفی قابلیت‌های اپل‌واچ اعلام کرد که این محصول در آینده نزدیک، قادر به ردیابی و اندازه‌گیری تمامی فاکتورهای سلامتی خواهد بود اما اکنون، اپل در نظر دارد محصول جدیدی برای سنجش سلامت، تولید کند که با نامی متفاوت از اپل‌واچ عرضه خواهد شد. سایت "فست کمپانی"(Fast Company)، گزارشی در مورد یک پتنت جدید ساخت شرکت اپل برای سنجش فشار خون منتشر کرده است.
 
 
"فشار خون بالا" (hypertension)، شرایط متداولی است که اغلب، بدون تشخیص یا درمان باقی می‌ماند. براساس گزارش "مرکز کنترل و پیشگیری بیماری"(CDC) آمریکا، از هر سه بزرگسال، یک نفر به فشار خون بالا مبتلاست و تنها نیمی از کسانی که بیماری آنها تشخیص داده می‌شود، تحت کنترل فشار خون قرار می‌گیرند.
 
سنجش معمول فشار خون، با توجه به فعالیت اخیر شخص، حالت قرار گرفتن بدن او هنگام اندازه‌گیری، سطح الکل و کافئین و سطح استرس، متفاوت است.
 
به گزارش سایت "اپل‌اینسایدر"(AppleInsider)، این پتنت جدید، ابزاری برای سنجش فشار خون است که قابلیت اتصال به ابزار موجود شرکت اپل را دارد.
 
این ابزار، شامل گجتی است که دور مچ دست کاربر بسته می‌شود و تنها برای اندازه‌گیری فشار خون او به کار می‌آید. در بخش زیرین دستگاه که با پوست دست کاربر در تماس است سلول‌های بسیار کوچکی تعبیه شده‌اند که دیواره آنها قابلیت ارتجاعی دارد و بیشتر شبیه کیسه‌های هوای بسیار کوچک هستند.
 
این کیسه‌های هوا تا حدود مشخصی متورم می‌شوند تا بتوانند حرکات پوست در اثر عبور جریان خون را که با ضربان قلب همزمان است، دریافت کنند. درون هر کدام از کیسه‌های هوا، یک حسگر قرار می‌گیرد تا تغییرات فشار در درون محفظه را اندازه گیری کند.
 
علاوه بر این، گفته می‌شود در پتنت سنجش فشار خون، یک سیلندر تنظیم‌کننده برای تعیین فشار لازم درون سلولها وجود دارد که سبب می‌شود در حین داشتن اندازه‌گیری دقیق، فشار آزار دهنده‌ای به مچ کاربر وارد نشود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.