امنیت

فناوری اطلاعات

June 11, 2018
18:16 دوشنبه، 21ام خردادماه 1397
کد خبر: 91419

اعتراض ۵۷ شرکت به قوانین حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا

قوانین حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا، به شبکه های اجتماعی اجازه نمی دهد بدون رضایت کاربر پیام هایشان را بخوانند. درهمین راستا ۵۷ شرکت در نامه ای نسبت به آن اعتراض کرده اند.
 
به گزارش تلگراف، قانون حمایت از حریم شخصی افراد در اروپا احتمالا به فشار روی شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک منجر می شود. طبق این قانون این شبکه ها نمی توانند پیام های ارسالی میان افراد را بخوانند.
 
هدف از طراحی قوانین ePrivacy (که در حال حاضر در بروکسل تحت بررسی است)، فراهم کردن اطمینان خاطر برای شهروندان در مقابل شرکت های اینترنتی است.
 
طبق قوانین پیشنهادی شرکت ها باید قبل از خوانش پیام های خصوصی، رضایت واضح کاربر را دریافت کنند. این قانون شامل اطلاعات دیگر مانند تماس های ردوبدل شده و زمان آنها نیز می شود.
 
فیس بوک محتویات پیام های شخصی از جمله تصاویر را اسکن می کند تا تطبیق آنها با قوانین خود را بررسی کند. همچنین اگر کاربری یک پیام را گزارش دهد،  فیس بوک آن را رصد می کند. تا همین اواخر گوگل نیز برای ردیابی تبلیغات پیام های ایمیل را نیز رصد می کرد. سرویس های دیگر مانند اسکایپ و آی مسج اپل نیز تحت این قانون قرار می گیرند.
 
 شرکت های فعال این صنعت این قانون پیشنهادی را غیر عقلانی نامیده اند و ادعا می کنند چنین قوانینی باری بزرگ بر شرکت های فناوری ایجاد می کند.
 
درهمین راستا ۵۷ شرکت فناوری و اینترنتی از جمله tech UK، European Tech Alliance و هیات صنعت فناوری اطلاعات در واشنگتن در نامه ای هشدار داده اند چنین قانونی تاثیر منفی زیادی دارد وروی تمام بخش ها و اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا تاثیر می گذارد.
 
 این نامه هشدار می دهد قوانین مذکور بسیار سختگیرانه هستند و از پردازش قانونی اطلاعات جلوگیری می کنند، حتی با اجرای آنها ریسک شکسته شدن حریم خصوصی فرد نیز بیشتر می شود.
 
به عنوان مثال چنین قانونی برقراری ارتباط میان ماشین ها را نیز شامل می شود و احتمالا فناوری های جدید مانند خودروهای خودران نیز تحت تاثیر آن قرار می گیرند.
 
 این درحالی است که تصویب این قوانین به دلیل اختلافات به تعویق افتاده اما قرار است از سال جاری اجرایی شوند.
 
  این خبر در حالی منتشر می شود که چند هفته قبل قانون GDPR (قوانین کلی حفاظت از اطلاعات ) اجرایی شد و به نظر می رسد برای کسب وکارهای مختلف دردسر ساز شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.