تلفن همراه

گوشی

June 11, 2018
18:39 دوشنبه، 21ام خردادماه 1397
کد خبر: 91426

آنر از تکنولوژی GPU Turbo رونمایی کرد

شرکت فناوری هواوی _مالک دو برند گوشیهای هوشمند هواوی و آنر_ از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرد که تکنولوژی پردازش گرافیکی توربوشارژ نام دارد و وقتی صحبت از بازیهای موبایلی شود میتواند تمام رقبای اندرویدی خود را پشت سر بگذارد.
 
ژائو مینگ، مدیرکل آنر میگوید: این تکنولوژی جدید که به اختصار GPU Turbo (جی پی یو توربو) نامیده میشود، قادر است همزمان که مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می دهد، کارایی پردازش گرافیکی را تا 60 درصد بهبود ببخشد و به این ترتیب تمام گوشیهای هوشمند بازار، از جمله آیفون ایکس را در زمینه انواع بازی شکست دهد.
 
آنر سالهاست که برای رسیدن به این نقطه تلاش کرده و رونمایی از این تکنولوژی در حقیقت انقلابی در صنعت گوشیهای همراه به شمار میرود. این تکنولوژی نخستینبار در گوشی Honor Play، یک گوشی مقرون به صرفه برای جوانان و علاقهمندان به بازی که نسبت به قیمت گوشی حساس هستند روز چهارشنبه گذشته در پکن عرضه شد.
 
به گفته ژائو این تکنولوژی از فصل سوم سال در تمامی گوشیهای آنر و هواوی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
چین بزرگترین بازار بازیهای موبایلی در جهان را با بیش از 600 میلیون نفر پلیر در اختیار خود دارد و به این ترتیبب بر اساس تحقیقات آژانس نیکو پارتنرز، 25 درصد درآمد جهانی بازی به چین تعلق میگیرد.
 
GPUs یا پردازندههای گرافیکی، باعث بروز محدودیتهای فنی مانند محدودیت فضای ذخیرهسازی، مصرف انرژی و داغ شدن گوشی در سیستمهای عامل تلفن همراه میشوند و توسعهدهندگان گوشیهای هوشمند را هنگامیکه بحث پردازش گرافیکی پیش میآید با مشکل مواجه میسازد. تکنولوژی GPU Turbo که توسط برندهای مستقل هواوی و آنر توسعه یافته است، فناوریهای پیشرفته و برنامههای کاربردی مانند واقعیت افزوده AR و واقعیت مجازی VR را که نیاز به پردازش گرافیکی بالا دارند، پشتیبانی میکند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.