تلفن همراه

گوشی

June 12, 2018
11:27 سه شنبه، 22ام خردادماه 1397
کد خبر: 91431

قیمت آیفون به 11 میلیون تومان رسید

در حالی که قیمت دلار دیروز دوباره با افزایش همراه شد، قیمت همه گوشی ها نیز با افزایش روبه رو شده است.
 
iphone-hd.jpg
 
 
امسال بازار موبایل یکی از بدترین سال هایش را پشت سر می گذارد. از اوایل سال از یک سو افزایش قیمت دلار و نابسامانی باعث کسادی بازار شده است و از سوی دیگر بخش عمده ای از کاربران قید خرید گوشی را زده اند.
 
همزمان با افزایش نرخ ارز و تصویب دلار 4200 تومانی، اعلام شد که این نرخ به واردات گوشی تعلق نمی گیرد و همین موضوع باعث شد که بازار بیش از پیش نابسامان شد.
 
نابسامانی بازار نه از این جهت که خرید و فروش کاهش یافته، بلکه قیمت ها به شدت بالا رفته و اگرچه امید می رود با تثبیت نرخ ارز در آینده ای نامعلوم قیمت گوشی کاهش یابد، اما تجربه ثابت کرده است قیمت کالایی که بالا می رود هرگز با کاهش محسوسی روبه رو نخواهد شد.
 
با همه این تفاسیر قیمت دلار از اوایل هفته روند صعودی به خود گرفته است و این موضوع هم مثل همیشه موجبات افزایش قیمت گوشی را فراهم کرده است. به این ترتیب قیمت گوشی های موجود در بازار هم اکنون به شکل متوسط 500 تا 600 هزار تومان افزایش یافته است اما برخلاف همیشه که افزایش بهای گوشی باعث رونق بازار می شد، این روزها کمتر کسی قصد خرید گوشی دارد و تنها افرادی گوشی می خرند که مجبور باشند یا بخواهند هدیه بدهند. بر این اساس بازاری که همیشه مملو از مشتری بوده، این روزها کاملا خلوت و بی رونق است.
 
در حالی که هم اکنون اوضاع بازار مساعد نیست و ظاهرا هر روز این وضعیت بدتر می شود، بسیاری پیش بینی می کنند که در آینده نزدیک ممکن است بسیاری از شرکت های واردکننده گوشی و حتی فروشگاه های تعطیل شوند چرا که نمی توانند در بازاری که قیمت ها مدام در حال نوسان است فعالیت کنند.
در همین راستا بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می کنند که احتمال افزایش بیشتر قیمت ها وجود دارد و حتی می گویند که احتمال دارد آیفون 10 که هم اکنون با قیمت 8 میلیون و 200 هزار تومان در بازار به فروش می رسد تا یازده میلیون تومان هم افزایش قیمت داشته باشد. 
به گفته فروشندگان بازار، وضعیت فروش لوازم جانبی هم این روزها مساعد نیست. در حالی که پیشتر کاربران به خرید قاب، هدست و بلندگوهای بی سیم می پرداختند این روزها بازار فروش این لوازم هم خیلی خوب نیست. 
 
حتی ساعت ها ودستبندهای هوشمند هم این روزها فروش خوبی ندارد چرا که این محصولات هم همانند گوشی های موبایل با افزایش قیمت روبه رو شده اند.
بر این اساس باید منتظر ماند و دید تا بعد از ماه رمضان چه اتفاقی می افتد و آیا قیمت ها همچنان با افزایش روبه رو خواهد شد یا در خوشبینانه ترین حالت شاهد ثبات قیمت ها خواهیم بود یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.