تلفن همراه

گوشی

June 12, 2018
15:36 سه شنبه، 22ام خردادماه 1397
کد خبر: 91434

با ویژگی‌های جدید MIUI 10 شیائومی آشنا شوید

شیائومی به تازگی نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود را منتشر کرده است. MIUI 10 اگرچه تغییرات گسترده‌ای به خود ندیده اما برای رنج وسیعی از گوشی‌های هوشمند این شرکت منتشر می‏‎شود.
 
شیائومی هم‌زمان با معرفی گوشی پرچمدار Mi 8 خود از نسخه جدید MIUI نیز پرده برداشت. طبق گفته این شرکت، انتشار آپدیت MIUI 10 در ماه جاری میلادی (ژوئن 2018) در چین آغاز می‎شود در ماه‌های آینده کاربران گوشی‌های شیائومی در دیگر کشورهای جهان نیز آن را دریافت خواهند کرد.
 
نام گوشی‌هایی که آپدیت MIUI 10 را دریافت می‌کنند به شرح زیر است:
 
Mi Mix 1/2/2S
Mi 5/6/6X
Mi Note 2/3
Mi 5X/5c/5s/5s Plus
Mi 4/4c/4S
Mi Max 1/2
Redmi 5/5 Plus
Redmi 4/4A/4X
Redmi 3S/3X
Redmi S2
Redmi Pro
Redmi Note 5/5A
Redmi Note 4/4X
Redmi Note 3
اما این به‌روزرسانی با خود چه ویژگی‌ها و امکاناتی به همراه خواهد داشت؟ در ادامه با 7 ویژگی جدید MIUI 10 آشنا می‏شوید.
 
پرتره مد برای دوربین‌های تک لنز
 
وقتی صحبت از عکاسی با حالت پرتره در گوشی‌های هوشمند می‎‏شود، انتظار داریم که تنها گوشی‌هایی با دو لنز دوربین از پس این کار بر بیایند. اما برخی از شرکت‌ها در سال گذشته نشان دادند که حتی با داشتن یک لنز دوربین و تکیه بر قدرت نرم‌افزار نیز می‌توان عکس‌های پرتره خیلی خوبی با افکت بوکه گرفت.
 
در MIUI 10 این امکان برای گوشی‌های تک لنز شیائومی فراهم شده است تا همچون گوشی‌هایی با دو لنز دوربین بتوانند عکس‌های پرتره از سوژه‌های خود بگیرند.
 
تغییر طراحی منوی اپ‌های اخیر
 
شیائومی در MIUI 9 توجه ویژه‌ای به نمایشگرهای کشیده داشت و سعی کرد تا طراحی رابط کاربری را متناسب با این صفحات تغییر دهد. در ادامه این روند MIUI 10 نیز دستخوش تغییرات جدیدی شده است که مهم‌ترین آن به بخش اپ‌های اخیر مربوط می‏شود.
 
در این به‌روزرسانی فهرست اپ‌های اخیر به صورت عمودی نمایش داده می‏شوند تا استفاده بهتری از فضای نمایشگر شود و کاربران راحتی بیشتر داشته باشند.
 
صدای الهام گرفته از طبیعت
 
در این نسخه جدید، شیائومی برای انواع صداهای مورد استفاده در رابط کاربری خود از طبیعت الهام گرفته است. صداهایی مثل چکیدن قطره آب، صدای باد یا شن‌های صحرا که زمان رسیدن اعلان‌ها یا سوایپ کردن یا پاک کردن فایل‌ها پخش می‎‌شود. به این ترتیب زمان کار با گوشی احساس آرامش بیشتر خواهید داشت.
 
تایمری برای استراحت
 
 
ویژگی دیگر MIUI 10 که از طبیعت نشات می‌گیرد، پخش صداهای آرامش بخش است. در این نسخه تایمری وجود دارد که با تنظیم کردن آن می‌توانید برای مدتی صداهایی از طبیعت مثل باران، آتش، جنگل و… را بشنوید و از استرس‌های روزانه رها شوید.
 
تغییر طراحی اسلایدر صدا و نور
 
همگام با تغییرات اندروید، نحوه نماشی اسلایدر صدا و نور صفحه در MIUI 10 نیز تغییر کرده است. زمانی که دکمه کم و زیاد کردن صدا را فشار دهید، اسلایدر آن کنار صفحه و نزدیک به دکمه نمایش داده خواهد شد. همچنین به دلیل اندازه بزرگ‌تر اسلایدر، کنترل و تنظیم آن با انگشت راحت‌تر از پیش شده است.
 
افزایش سرعت پاسخگویی
 
شیائومی در کدهای MIUI 10 تغییراتی داده است که موجب افزایش سرعت پاسخگویی دستگاه می‎شود. طبق ادعای این شرکت این تغییرات سبب شده تا سرعت پردازش‌ها تا 10 درصد نسبت به نسخه قبل بهبود یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.