تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 12, 2018
19:10 سه شنبه، 22ام خردادماه 1397
کد خبر: 91454

فروش کارتخوان در واحدهای صنفی کلاه برداری است

رییس اتحادیه فناوران رایانه،​ فروش کارتخوان ها را در واحدهای صنفی غیر قانونی و کلاه برداری اعلام کرد.
 
مهدی میر مهدی با بیان اینکه این دستگاه ها از طریق بانک های معتبر پشتیبانی نمی شود، افزود: فروشندگان این دستگاه ها با دریافت مدارک از متقاضی در بانک ها حساب جاری یا سپرده باز کرده یا از مشتری شماره شبا دریافت و سپس دستگاه را فعال می کنند که این فعالیت به دلیل پشتیبانی نشدن از سوی بانک ها، در آینده قادر به دریافت خدمات نخواهند بود و از سرویس خارج می شود. 
به گزارش روابط عمومی این اتحادیه، میرمهدی محل ورود این دستگاه ها را نامعلوم دانست و گفت: برای ما مشخص نیست که این دستگاه ها به صورت قانونی وارد کشور می شود یا قاچاق هستند که اگر قانونی وارد می شود باتوجه به انجام تراکنش و فعالیت بانکی آیا هر شخصی مجوز واردات این کالا را خواهد داشت یا فقط بانک ها مجاز به ثبت سفارش آن هستند؟ 
میر مهدی با بیان اینکه این یک کلاهبرداری جدید و سوءاستفاده از ناآگاهی مردم است، ادامه داد: با توجه به دسترسی افراد​ دارنده این دستگاه ها که از بانک دریافت نشده است و همچنین به دلیل فراهم بودن زمینه دسترسی به مشخصات بانکی خریدار، این دستگاه ها به حساب های شخصی متصل و از این بخش نیز کلاه برداری می شود. 
وی واگذاری این دستگاه ها را از بانک های معتبر بسیار راحت و بدون دریافت هزینه و بدون واسطه دانست و افزود : فروش دستگاه های کارتخوان  در واحدهای صنفی غیر قانونی است و با شخص متخلف برخورد خواهد شد. البته اطلاعیه این موضوع از طریق رسانه ها به واحدهای صنفی اعلام می شود. 
میرمهدی قیمت این دستگاه ها را در واحدهای صنفی بیش از یک میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بانک ها،​ دستگاه هایی را که از طریق بانک عامل دریافت نشده است، پشتیبانی و به روز رسانی نخواهد کرد و خریدار در آینده حتما متضرر خواهد شد. 
رییس اتحادیه فناوران رایانه با بیان انحصار واردات کارت خوان ها در اختیار بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مسوول رسیدگی و مقابله با این تخلف است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.