تلفن همراه

گوشی

June 13, 2018
13:57 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91481

مردم کره شمالی چه گوشی هایی دست می گیرند

این روزها مذاکرات سران کره شمالی و آمریکایی ها به تیتر داغ رسانه ها تبدیل شده و به همین دلیل بسیاری از مسایل پیرامون کره شمالی و مردم این کشور مورد توجه قرار گرفته است.
 
همه می دانند که کره شمالی یکی از بسته ترین کشورهای دنیا بوده که هیچ ارتباطی با کشورهای دنیا نداشته است و حتی رفتار مردم در این کشور، دسترسی به رسانه های خارجی و اینترنت برای مردم بسیار محدود و محافظت شده و ذیر ذره بین است. حتی ورود به این کشور و استفاده از گوشی های خارجی در این منطقه به شدت مورد بررسی قرار می گیرد و هر مسافری با هر ابزاری امکان ورود به این کشور را ندارد.
بنابراین چنین کشوری که به نوعی در قرنطینه به سر می برد، انتظار می رود که همه مردم از گوشی های ساده و قدیمی دست ساخت کشورشان استفاده کنند. 
بر این اساس تحقیقاتی از طریق تجزیه و تحلیل ترافیک اینترنت کره شمالی انجام شده تا مشخص شود که مردم و مقامات کره شمالی از چه نوع گوشی هایی استفاده می کنند. این بررسی ها نتایج جالبی در برداشته که در ادامه آمار استفاده مقامات کره ای از گوشی های هوشمند می پردازیم.
در حالی که به نظر می رسید این کشور کاملا قرنطینه است و هم مردم و هم مسوولان از گوشی های ساخت داخل استفاده می کنند، اما شواهد چیز دیگری را نشان می دهند. 
گزارش ها حاکی است که مدیران و مقامات کره شمالی با وجود تحریم های گسترده، مقامات کره شمالی از آخرین محصولات بازار نظیر آیفون و سری گلکسی های سامسونگ استفاده می کنند. 
اما برخلاف استفاده مدیران رده بالا از آخرین فناوری دیجیتالی، دسترسی به ابزارهای دیجیتال در سطح جامعه یکسان نیست و فقط تعداد معدودی امکان استفاده از امکانات پیشرفته را دارند.
گزارش ها حاکی است بخش اندکی از شهروندان این کشور اجازه استفاده از کامپیوترهای شخصی و اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارند که شامل اعضای حزب، افسران ارشد اطلاعاتی، نظامیان بلندپایه و خانواده آنان می شود.
بر اساس بررسی های صورت گرفته، این افراد از گوشی های قدیمی آیفون نسخه 4S تا آیفون X بهره می برند.
این افراد همچنین از گوشی های سری گلکسی همچون S5، J5، S7، S8 پلاس، آیفون 7 پلاس، آیفون 8 پلاس و آیفون 10 نیز بهره می برند.
گزارش ها حاکی از آن است بسیاری از حملات سایبری کره شمالی به کره جنوبی از طریق همین ابزارها صورت گرفته است.
آمارها نشان از این دارد که بسیاری از تجهیزات پیشرفته ای که امروزه مقامات کره شمالی از آن استفاده می کنند در زمان ریاست جمهوری اوباما و پیش از تشدید تحریم ها به این کشور وارد شده است و گوشی ها  و تجهیزات جدید در سال های اخیر از طریق کانال های دیپلماتیک وارد این کشور 
شده اند.
با این حال با توافقاتی که بین کره شمالی و آمریکا صورت گرفت، احتمالا در آینده نزدیک رویکرد این کشور نیز در رابطه با رفتار کاربران و محدودیت هایی که تاکنون وجود داشته کاهش خواهد یافت و مردم این کشور نیز همانند سایر کشورهای جهان از جدیدترین فناوری های دنیا بهره خواهند برد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.