تلفن همراه

دوربین

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

June 13, 2018
19:10 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1397
کد خبر: 91536

مقایسه دوربین گوشی هوشمند Huawei P20 Pro با دوربین حرفه ای Canon 700D

دوربین گوشی های هوشمند هر روز فاصله خود را با دوربین های عکاسی حرفه ای کمتر می کنند. این رقابت در سایه افزایش میزان تراکم پیکسل و همچنین افزایش زاویه دیافراگم دوربین و سایر بخش ها هر روز جدی تر می شود. هم اکنون چند شرکت تولید کننده گوشی هوشمند مدل های خود را به دوربین دو گانه مجهز کرده اند ولی فقط یک شرکت هم اکنون پا را فراتر گذاشته و گوشی هوشمند خود را با سه دوربین عرضه کرده است. 
گوشی هوشمند Huawei P20 Pro  بر مبنای نظر بسیاری از کارشناسان بهترین دوربین گوشی های هوشمند را در حال حاضر دارا می باشد. لنزهای سه گانه این گوشی از گشودگی دیافراگم به میزان f/1.8، f/1.6 و f/2.4 به همراه یک سنسور حساس به نور با حداکثر استاندارد ISO 102400، عکس های خارق العاده ای در نور کم ثبت می کنند. در ادامه قصد داریم در چالشی جدید توانایی های این دوربین را در مقابل یک دوربین حرفه ای در سری D دوربین های Canon یعنی Canon 700D محک بزنیم. 
 
1- عکاسی در نور کم:
مقایسه را با عکاسی در نور کم آغاز می کنیم. دوربین P20 Pro این امکان را دارد که در شب سوژه ها و صحنه هایی را دیده و به خوبی ثبت کند که چشمان ما به سختی آنها را تشخیص می دهند! با در کنار هم قرار دادن ویژگی های سخت افزاری چون سنسورهای بزرگ و زاویه باز دیافراگم در لنزها، Huawei P20 Pro به گزینه ای مناسب برای علاقمندان به ثبت عکس های حرفه ای حتی در نور کم بدل شده است. 
 
عکس گرفته شده با Huawei P20 Pro رنج دینامیکی بالاتری دارد و جزئیات بیشتری را در نقاط تاریک و براق صحنه با لبه های شفاف ثبت نماید. همچنین لرزش گیر تصویر هوشمند در دوربین این گوشی موجب نتیجه بهتر از ثبت سوژه های در حال حرکت شده است. 
 
2- لنز سه گانه Leica  در مقابل لنز دوربین های حرفه ای:
Huawei P20 Pro به اولین دوربین Leica با لنز سه گانه مجهز شده است که بالاترین امتیاز DxOMark را مال خود کرده است. این دوربین از یک سنسور 40 مگاپیکسلی رنگی، یک سنسور 20 مگاپیکسلی تک رنگ سیاه و سفید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو بهره مند شده است. در نتیجه این دوربین سه گانه جزییات قابل توجه با نور مناسب در همه عکس های خود ثبت می کند. 
 
عکاسی در نور روز با Huawei P20 Pro حیرت انگیز است، رنگ ها شاداب و جزئیات و لبه های ساختمان ها بسیار شفاف هستند. همچنین عکس نهایی بیش حد اشباع به نظر نمی رسد. به جزئیات ابرها و شفافیت آنها در هر دو عکس بیشتر دقت کنید!
هوش مصنوعی یا AI در دوربین P20 Pro نقش زیادی ایفا می کند. این دوربین با هوش مصنوعی خود می تواند 500 سناریوی در 15 دسته مختلف را از هم تمیز داده و افکت های لازم برای هر یک را به صورت خودکار روی آنها اعمال نماید تا این عکس ها حرفه این به نظر برسند. 
 
3- بدون نگرانی روی سوژه های خود زوم کنید:
دوربین گوشی P20 Pro می تواند امکان زوم هیبرید 5 برابری شفاف را برای بزرگنمایی سوژه های قرار گرفته در مسافت دور در اختیار کاربر خود قرار دهد. 
در نهایت می توان این جمع بندی را داشت که امتیاز بی سابقه و بسیار بالای DxOMark به دوربین گوشی Huawei P20 Pro به گزاف داده نشده و دوربین این گوشی هوشمند برای اولین بار حتی در مقابل دوربین هایی چون Canon 700D حرف های زیادی برای گفتن دارد. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.