تلفن همراه

گوشی

June 15, 2018
20:22 جمعه، 25ام خردادماه 1397
کد خبر: 91544

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

پس از رونمایی از گوشی برتر Mi 8، اکنون شیائومی مجموعه گوشی‌های خود را با رونمایی از دستگاه‌های Redmi 6A و Redmi 6 گسترش می‌دهد.

گوشی Redmi 6 شیائومی دارای صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی HD + (720 x 1440) IPS با نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۸:۹ امروزی می‌باشد. محرک این پیکسل‌ها، تراشه ۱۲ نانومتری MediaTek Helio P22 با پردازنده هشت هسته ای ۲ گیگاهرتزی و باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری خواهد بود. با وجود اینکه ظرفیت آن کمی پایین‌تر از ۳۳۰۰mAh موجود در Redmi 5 است، اما با توجه به چیپست بسیار کارآمدتر و صفحه نمایش کوچکتر، باید باتری خیلی طولانی‌تر عمر کند.

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

گوشی Redmi 6 در دو پیکربندی حافظه یکی با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه فلش و دیگری با ۴ گیگابایت رم + ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خواهد بود. یک اسلات کارت حافظه microSD نیز برای توسعه ذخیره سازی بیشتر وجود خواهد داشت.

این گوشی دوربین دوگانه‌ای را در عقب (۱۲ مگاپیکسلی + ۵ مگاپیکسلی) و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی‌‌ای را در جلو ارائه می‌دهد.

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

ویژگی کلیدی Redmi 6 شیائومی باز کردن قفل توسط تشخیص چهره AI می‌باشد. هنگامی که گوشی را بلند می‌کنید، صفحه نمایش روشن شده و اسکن چهره را شروع کرده که بدین ترتیب فرایند بازکردن قفل را سریعتر و راحت تر می‌کند. با این حال، اگر تمایل به باز کردن قفل با اثر انگشت داشته باشید، Redmi 6 دارای یک خواننده اثر انگشت در پشت می‌باشد.

در مورد AI باید گفت که بخش مهمی از کل نرم افزار MIUI 10 است که Redmi 6 را قدرتمند ساخته و به عملکرد گوشی و دوربین‌ها نیز کمک می کند.

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

از آنجایی که گوشی Redmi 6A شیائومی ارزانتر می‌باشد، از همان بدنه‌ی نسخه استاندارد استفاده کرده اما از نظر سخت افزار کمی پایین‌تر است.

همچنین دارای یک صفحه نمایش یکسان می‌باشد با این تفاوت که توسط یک چیپست Helio A22 قدرت رسانی می‌شود که همانند Helio P22 توسط یک فرآیند ۱۲ نانومتری ساخته شده، اما به جای هشت هسته از پردازنده ای با چهار هسته برخوردار است. با این حال دارای همان سرعت ۲٫۰ گیگاهرتز بوده، اما با ۲ گیگابایت RAM و ۱۶ گیگابایت حافظه قابل ارتقاء همراه است.

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

در پشت، Redmi 6A دارای تنها یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش LED است، در حالی که در جلو دارای همان سنسور ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. از آنجایی که توسط MIUI 10 قدرت رسانی می شود، همان دوربین AI و ویژگی‌های نرم افزاری موجود در نسخه اصلی را دارد.

اما در این گوشی، سنسور اثر انگشت از پشت حذف شده، بنابراین باز شدن قفل توسط چهره تنها گزینه قفل بیومتریک می‌باشد.

گوشی Redmi 6 شیائومی با Helio P22 و Redmi 6A با Helio A22 رونمایی شد

با توجه به قیمت‌گذاری باید گفت نسخه استاندارد ۳GB / 32GB گوشی Redmi 6 با قیمت ۷۹۹ یوان (۱۲۵ دلار) فروخته خواهد شد در حالی که نسخه پیشرفته‌تر ۴GB / 64GB آن با قیمت ۹۹۹ یوان (۱۵۵ دلار) به فروش خواهد رسید. قیمت Redmi 6A نیز فقط ۵۹۹ یوان (۹۵ دلار) می‌باشد. هر دو گوشی در ۱۵ ماه ژوئن در چین عرضه می‌شوند و در دسترس بودن آنها در بازارهای دیگر هنوز مشخص نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.