اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 18, 2018
14:24 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91612

قابلیت ترجمه آفلاین برای Google Translate

برای افرادی که با زبان‌های خارجی آشنایی زیادی ندارند، Google Translate یا ماشین ترجمه گوگل می‌تواند ابزار مفیدی باشد اما عملکرد آفلاین این سرویس تا به امروز چندان توسعه نیافته بود. شرکت گوگل حالا به روزرسانی جدیدی برای Google Translate معرفی کرده که این برنامه را به قابلیت‌های معتبرتری در زمینه ترجمه مجهز می‌کند، قابلیت‌هایی که حتی در مواقعی که کاربر به اینترنت متصل نیست نیز کاربرد خواهند داشت.
دو سال پیش، گوگل قابلیت neural machine translation) NMT) یا ماشین ترجمه هوشمند را معرفی کرد که می‌توانست ترجمه یک جمله را به‌صورت درجا ارائه کند. کاربرد‌های این قابلیت همچنین با گذشت زمان و با کمک تکنولوژی یادگیری ماشینی، ارتقا پیدا می‌کرد. برنامه‌نویسان گوگل حالا پکیج جدیدی از همین تکنولوژی را برای ترجمه آفلاین عرضه کرده‌اند. با این قابلیت جدید حتی بدون اتصال به اینترنت نیز می‌توانید به ترجمه روان‌تر و صحیح‌تری دسترسی داشته باشید. Julie Cattiau یکی از مسوولان این بخش از گوگل در پستی در وبلاگ خود درباره این قابلیت جدید نوشت:« سیستم neural machine translation می‌تواند یک جمله را به‌صورت یکجا (نه جزء به جزء) ترجمه کند. این تکنولوژی با استفاده از موقعیت‌های وسیع‌تر، می‌تواند بهترین ترجمه برای متن ارائه شده را انجام دهد. با استفاده از این سیستم، ترجمه‌ای روان‌تر از متون، پاراگراف‌ها و مقالات ارائه خواهد شد.»
 
 Cattiau توضیح می‌دهد که قابلیت ترجمه آفلاین، هنگام سفر به خارج از کشور و در مکان‌هایی که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد، می‌تواند برای کاربر مفید باشد. نکته جالب این قابلیت اینجاست که اطلاعات مربوط به هر زبان، بیشتر از ۴۵ مگابایت فضا اشغال نمی‌کند که همین ویژگی می‌تواند برای کاربران گوشی‌های هوشمند یک امتیاز خوب محسوب ‌شود. قابلیت استفاده آفلاین گوگل ترنسلیت برای هر دو سیستم عامل آی‌اواس و اندروید ارائه می‌شود. تنها کافی است برنامه  Google Translate را باز کنید، به قسمت تنظیمات و در ادامه به بخش ترجمه آفلاین – Offline translation بروید. از همین‌جا می‌توانید اطلاعات مربوط به زبان مورد نظر خود را دانلود کرده و به‌صورت آفلاین استفاده کنید. آپدیت سیستم neural machine translation، تقریبا از ۶۰ زبان پشتیبانی می‌کند و طبق اعلام گوگل تا چند روز آینده عرضه خواهد شد. در بین زبان‌های قابل پشتیبانی این سیستم، زبان فارسی نیز وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.