تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2018
19:07 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91630

گرانی محصولات الکترونیکی در آمریکا سر به فلک می‌کشد!

گزارش‌های منتشره حاکی است که قیمت محصولات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی تعرفه‌های واردات کالا از چین، به میزان قابل توجهی گران خواهد شد.
 
به گزارش hackaday، با توجه به آغاز جنگ و دعوای تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین که به موجب آن، تعرفه واردات ۸۰۰ نوع کالا از چین ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت محصولات الکترونیکی در ایالات متحده آمریکا با افزایش ۲۵ درصدی روبرو خواهد شد که این امر درنهایت به ضرر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان آمریکایی تمام می‌شود.
 
آمریکا که به زودی تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی را برای تعداد بسیار زیادی از اقلام و کالاهای وارداتی از چین اعمال کند، خیل عظیمی از محصولات و قطعات الکترونیکی نیز شامل آن‌ها می‌شود که تاکنون به علت واردات از چین، برای شرکت‌های تولیدکننده همچون اپل بسیار ارزان‌تر تمام می‌شد و آن‌ها می‌توانستند با قیمت تمام شده و نهایی کمتری، محصولات موردنظر خود را تولید کرده و به دست مشتریان و طرفداران خود برسانند.
 
البته دفتر تجارت ایالت متحده علت این افزایش تعرفه‌های گمرکی برای واردات محصولات چینی به آمریکا را قبضه بازار آمریکا و سایر کشورها توسط چین و همچنین نقض حق اختراع چینی‌ها از شرکت‌های آمریکایی اعلام کرده است.
 
این اقدام به‌طور قطع تمامی شرکت‌های کوچک و بزرگ تولیدکننده محصولات الکترونیکی در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می‌دهد چراکه اغلب آن‌ها در چین کارخانه‌هایی را احداث کرده‌اند و بسیاری از قطعات موردنیاز خود را در این کارخانه‌های چینی با قیمت تمام شده کمتری تولید و تامین می‌کنند. بدین ترتیب، این افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بدون شک قیمت محصولات الکترونیکی را به شدت بالا می‌برد و این امر برای هزینه‌های بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های مختلف بیشتر به چشم می‌آید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.