تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2018
19:24 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91636

شرکت های دانش بنیان از پرداخت حق بیمه پیمان معاف می شوند

معاون سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تمامی قراردادهایی که مجری آنها شرکت های دانش بنیان و در حوزه فعالیت های دانش بنیان آن شرکت تعریف شده باشند با معرفی و تأیید معاونت علمی از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمان معاف خواهند بود.
 
به منظور تسهیل کسب وکارهای دانش بنیان جلسه ای مشترک با حضور علی ربیعی؛ وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار و تصمیماتی برای حل مشکلات و موانع کسب وکارهای دانش بنیان أتخاذ شد.
سورنا ستاری با بیان اجرای قانون حمایت از شرکتهای دانش بنیان اظهار کرد: تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر حمایت از کسب وکارهای دانش بنیان است؛ تاکنون با دستگاه های مختلفی مانند مالیات، گمرک و ستاد کل نیروهای مسلح مسیرهای خاص و ویژه ایی برای کسب وکارهای دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با بیان نقش بسیار مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی در تسهیل فضای کسب وکار دانش بنیان گفت: به دلیل نوپا بودن اغلب کسب وکارهای دانش بنیان، مشکلاتی در  تعامل با سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد که باید برای آنها راه حلی ارائه داد.
ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم در این جلسه با تأکید بر اهمیت کسب وکارهای دانش بنیان گفت: موضوع اشتغال یکی از مسایل اصلی کشور است و باید به صورت ویژه برای اشتغال فارغ التحصیلان در برنامه توسعه اشتغال فراگیر و برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری مسیر ویژه ای را تدارک دید.
همچنین در این جلسه محمد حسن زاده؛ معاون بیمه ای سازمان تأمین اجتماعی حضور داشت و با بیان اینکه براساس مصوبات این نشست مشترک، تمامی قراردادهایی که مجری آنها شرکت های دانش بنیان و در حوزه فعالیت های دانش بنیان آن شرکت تعریف شده باشند با معرفی و تأیید معاونت علمی از محاسبه ضرایب و پرداخت حق بیمه پیمان معاف خواهند بود و صدور مفاصا حساب منوط به أخذ تعهد حسابرسی از دفاتر خواهد بود.
حسن زاده با بیان تعامل سازمان تامین اجتماعی با بخش های بسیار متنوعی از فعالان اقتصادی گفت: به منظور رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شرکت های دانش بنیان شعبه های خاصی در تهران برای ثبت نام و رسیدگی به اعتراضات ایجاد می شود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.