لبه تکنولوژی

June 18, 2018
19:50 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91650

ربات‌ها جایگزین کارمندان “سیتی‌بانک” می‌شوند

"سیتی‌بانک" اعلام کرد تا پنج سال آینده، بسیاری از مشاغل انسانی خود را به ربات‌ها محول خواهد کرد.
 
به گزارش دیلی‌میل، بانک سرمایه‌گذاری شرکت "سیتی‌گروپ"(Citi) اعلام کرده است که تا پنج سال آینده، حدود 10 هزار شغل را به صورت خودکار در خواهد آورد.
 
"سیتی‌بانک" (Citibank)، یک بانک آمریکایی و بازوی ارائه خدمات بانکداری شرکت خدمات مالی سیتی‌گروپ است که در سال 1812 تاسیس شد. سیتی‌گروپ در حال حاضر، سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.
 
"جیمی فورس"(Jamie Forese)، مدیر اجرایی این بانک گفت: کارهای فناوری و اجرایی، پربارترین کارها در زمینه پردازش ماشینی هستند.
 
وی ادعا کرد که ممکن است این شرکت، نزدیک به نیمی از 20 هزار کار اجرایی خود را به صورت ماشینی درآورد و به این ترتیب، ماشین‌ها با سرعت بیشتری جای انسان را خواهند گرفت. این بانک در نظر دارد از نیروهای انسانی، در کارهای دیگری مانند فروش و پژوهش استفاده کند. فورس افزود: با ماشینی شدن کارها، نوع کاری که انسانها انجام می‌دهند تغییر خواهد کرد.
از سال 2007 تا 2017، نزدیک به 60 هزار شغل از هشت بانک برتر جهان حذف شده‌اند.
 
ماه گذشته، پنج ربات، جایگزین هشت کارمند "بانک سن. گلر کانتونال" (SGKB) در سوئیس شدند تا به گردش کار سرعت بدهند. ربات‌ها توانستند مانند انسان‌ها اما بدون استراحت کار کنند که این موضوع، آنها را کارآمدتر می‌ساخت. طرح آزمایشی این پیشنهاد آنقدر خوب پیش رفت که سیتی‌بانک تصمیم گرفت، استفاده بیشتری از ربات‌ها داشته باشد.
 
گزارشی که در سال گذشته منتشر شد، نشان داد که در 13 سال آینده، ماشین‌ها می‌توانند جایگزین بیش از 800 میلیون کارگر شوند. براساس پژوهشی که در سال 2017 انجام شد، فناوری و هوش مصنوعی می‌توانند بخش مالی را متحول کند.
 
امکان دارد خودکار شدن مشاغل سیتی‌بانک، توجه بیشتری را به سوی صنعت بانکداری جلب ‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.