اپلیکیشن

تلفن همراه

June 18, 2018
20:16 دوشنبه، 28ام خردادماه 1397
کد خبر: 91653

رصد کیفیت خواب به کمک «اپ»

در حال حاضر 1.2 میلیارد نفر در سراسر جهان با انواع مشکلات خواب دست و پنجه نرم  می‌کنند و  همین امر نیز سلامتی آنها را بشدت در معرض خطر قرار داده است.
به‌همین دلیل، محققان شرکت Carlsbad در کالیفرنیا، اپلیکیشنی را با نام Sleep Score طراحی و تولید کردند که به کمک میکروفون گوشی‌های هوشمند آیفون قادر است امواج صوتی منتشر شده از بدن کاربر را در هنگام خواب تشخیص داده و با ثبت اطلاعات بر کیفیت خواب کاربر نظارت کرده و توصیه‌هایی را به کاربر ارائه دهد.
این برنامه به کمک فناوری سونار، از اطلاعات ثبت شده در الگوریتم موجود برای تشخیص نوع خوابیدن (زمان‌های بیداری، خواب کم و خواب عمیق) بهره می‌برد. الگوریتم‌های پیچیده این ردیاب قادر به درک میزان تنفس، ضربان قلب و تمامی حرکات بدن حتی کوچک‌ترین تغییر موضعی، تکان بازو و… است.
ثبت اطلاعات تا زمان بیدار شدن ادامه دارد و هنگام صبح کاربر با بررسی اطلاعات قادر خواهد بود از تعداد دفعاتی که از خواب بیدار شده و تمامی حرکات و کیفیت و عمق خواب خود در تمامی سطوح آگاه شود. Sleep Score به مدت یک هفته وضعیت خواب کاربر را رصد کرده و امتیاز کلی از 1 تا 100 را به کاربر می‌دهد. پس‌از رصد یک هفته داده‌ها، این اپلیکیشن پیشنهادها و توصیه‌هایی را برای بهبود کیفیت خواب و استفاده از محصولات و خدمات جانبی از جمله بالش‌های هوشمند را توصیه می‌کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.