تلفن همراه

گوشی

June 23, 2018
20:09 شنبه، 2ام تیرماه 1397
کد خبر: 91746

موبایل ۳۰ درصد گران شد

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی از گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت گوشی موبایل به دلیل تخصیص نیافتن ارز دولتی به واردکنندگان خبر داد و گفت: بازرگانان به جای واردات رسمی، گوشی مسافری می آورند.
 
مهدی محبی با اشاره به وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در پی نوسان نرخ ارز طی هفته های اخیر، اظهار داشت: بازار گوشی موبایل به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به این صنف و مشکلات واردات، دچار وضعیت وخیمی است و طی ۲۰ روز گذشته شاهد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع گوشی در این بازار هستیم.
 
وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات موجود، واردکنندگان از واردات گوشی به صورت رسمی خودداری می کنند، افزود: بازرگانان موبایل، کارت بازرگانی را کنار گذاشته و به صورت شخصی از طریق گذرنامه به صورت مسافری، گوشی وارد می کنند.
 
محبی در مورد این ترفند جدید که از سوی بازرگانان موبایل انجام می شود، گفت: هم اکنون به دلایلی که مشخص نیست، سیستم گمرک باز است و هر مسافر با یک گذرنامه می تواند تا ۵ هزار گوشی را به صورت مسافری وارد کشور کند. به همین دلیل بازرگانان با پرداخت عوارض گوشی مسافری، نسبت به واردات گوشی اقدام می کنند و دست از واردات رسمی تجاری کشیده اند.
 
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با بیان اینکه تنها در صورتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی به این صنف اختصاص داده شود، امکان بازگشت قیمت وجود دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع باید از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت پیگیری شود که هم اکنون نیز شنیده می شود، برای این صنف دلار ۶۵۰۰ تومانی درنظر گرفته شده است. چنانچه این اتفاق بیافتد، نمی توان امیدوار بود که قیمت گوشی به قیمت اولیه خود بازگردد.
 
وی با بیان اینکه گفته شده که ظرف دو هفته آینده، تکلیف این موضوع مشخص می شود، تاکید کرد: در صورتی که دلار ۴۲۰۰ تومانی به این صنف تعلق بگیرد، وضعیت آشفته این بازار تا حدی آرام خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.