رسانه‌های اجتماعی

June 24, 2018
19:09 یکشنبه، 3ام تیرماه 1397
کد خبر: 91782

IGTV؛ تلویزیون اینستاگرام را بیشتر بشناسید

اینستاگرام امروز از ویژگی جدیدی رونمایی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد ویدیو های طولانی مدت روی این شبکه اجتماعی قرار دهند. نام این ویژگی جدید آی جی تی وی  IGTV است. برای استفاده از این ویژگی جدید باید اپلیکیشن آی جی تی وی را روی موبایل خود دانلود کنید اپلیکیشنی که حالا هم برای اندروید و هم برای ios عرضه شده است. این ویژگی جدید در ابتدا حسی شبیه دیدن تلویزیون را به کاربر عرضه می‌کند و این همان چیزی است که اینستاگرام می‌خواهد. 
 
هرچند اینستاگرام تلاش کرد این ویژگی جدید و این محصول جدید را برای رقابت با یوتیوب به کار گیرد اما به جای ایجاد یک یوتیوب جدید به سمت یک شبکه ویدیویی موبایلی روی آورده است. یکی از ویژگی‌های آی جی تی وی که حالا بحث برانگیز هم شده است دیدن فیلم ها به صورت عمودی است. تا پیش از این تصویربرداری با موبایل به صورت عمودی چندان تصور حرفه‌ای از کاربر ارائه نمی کرد حالا اینستاگرام تصمیم گرفته تا فیلم عمودی را به عنوان مدلی برای تماشای فیلم در شبکه جدیدش IGTV نظر بگیرد، مدلی که بیش از همه خوشایند کاربران عادی خواهد بود.
 
در حال حاضر شما قادر خواهید بود با نصب اپلیکیشن آی جی تی وی فیلمهای تا ده دقیقه را آپلود کنید به فالوور های خودتان نشان بدهید. تغییر فرمت از حالت افقی به عمودی خوشایند بصری بسیاری از کاربران حرفه‌ای نخواهد بود اما کسی چه می‌داند شاید این مدل جدید بسیار فراگیر شود و مرزهای زیبایی شناسی را تغییر دهد. به نظر می‌رسد کاربران دیدن راحت تر را به زیبایی شناسی ترجیح می‌دهند این چیزی است که حداقل اینستاگرام به ما آموخته است.
 
تا پیش از این اینستاگرام فقط اجازه آپلود فیلم هایی تا یک دقیقه را می داد اما حالا با این اپلیکیشن جدید کاربران قادر به آپلود فیلم های تا ۱۰ دقیقه و به زودی تا یک ساعت خواهند بود.
 
 اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ به عنوان یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس راه اندازی شد و بعد از خریده شدن توسط فیس‌بوک همواره از این شبکه به عنوان یک شبکه پر قابلیت برای رقابت با یوتیوب و دیگر تولیدکنندگان محتوای ویدیویی نام برده می‌شد.
 
فیس بوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را به مبلغ یک میلیارد دلار خرید و به خود اضافه کرد با این حال این شبکه تا امروز شکل مستقل خود را نسبت به فیسبوک حفظ کرده است.
 
حدود دو سال قبل اینستاگرام قابلیت استوری را به خود اضافه کرد قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد عکس یا فیلم های متعدد ۱۵ ثانیه ای جدا از تایم لاین خود آپلود کنند این محتوا ها تا یک روز توسط کاربران قابل دیده شدن است.
 
 اینستاگرام حالا می گوید حدود یک میلیارد کاربر ماهانه دارد این شرکت حالا یکی از سرویس های اصلی شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود در کنار فیسبوک مسنجر واتس اپ اینستاگرام بازوی تصویری فیس بوک است.
 
کوین سیستروم بنیانگذار و مدیرعامل اینستاگرام در جلسه مطبوعاتی رونمایی از IGTV گفت ابزارهایی که امروز ما با آن فیلم  می‌بینیم قدیمی و تاریخ گذشته اند. هنوز ویدیو با فرمت tv ها به صورت افقی تماشا میکنیم کمی در مورد این موضوع فکر کنید.آیا در آینده شاهد تغییر فرمت تمامی محتواها از افقی به عمودی خواهیم بود؟ مثلا نت‌فلیکیس یا فیلمهای سینمایی یک نسخه عمودی هم ارایه خواهند داد؟ بایددید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.