امینت

تلفن همراه

June 24, 2018
20:23 یکشنبه، 3ام تیرماه 1397
کد خبر: 91804

اعلام خودکار موقعیت مکانی دقیق تماس گیرندگان با پلیس از طریق آیفون

اپل اعلام کرد کاربران گوشی های آیفون در آمریکا از این پس در صورت تماس با شماره سه رقمی پلیس 911، به طور خودکار و ایمن موقعیت مکانی خود را در اختیار نیروهای پلیس می گذارند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از نئووین، قرار است این خدمات از اواخر سال 2018 میلادی و همزمان با عرضه سیستم عامل iOS12 فعال شود. با ارائه خدمات یادشده اطلاعات مربوط به افراد دچار مشکل شده که نیازمند کمک پلیس هستند با سرعت بیشتر و بدون نیاز به دخالت انسانی در اختیار نیروهای امنیتی قرار می‌گیرد تا آنها بتوانند کمک‌های لازم را به افراد در معرض خطر ارائه کنند.
 
خدمات یادشده موسوم به موقعیت یابی اضطراری هیبریدی شناسایی دقیق موقعیت مکانی کاربران را با استفاده از دکل‌های تلفن همراه و اطلاعات شبکه‌های جی پی اس و وای – فای ممکن خواهد کرد. اپل از سال 2015 در حال برنامه ریزی برای ارائه این خدمات بوده و حالا موفق شده خدمات یادشده را ارائه دهد.
 
بر اساس قوانین مصوب کمیسیون فدرال ارتباطات امریکا شرکت های مخابراتی باید تا سال 2021 از فناوری هایی استفاده کنند که شناسایی موقعیت مکانی کاربران را با دقت 50 متر ممکن کند. این خدمات باید در 80 درصد از شبانه روز در دسترس بوده و به درستی عمل کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.