تلفن همراه

گوشی

June 24, 2018
20:32 یکشنبه، 3ام تیرماه 1397
کد خبر: 91810

جهرمی: ۴۰ شرکت موبایلی ارز دولتی گرفتند

وزیر ارتباطات با تاکید براینکه واردکنندگان گوشی موبایل در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کرده اند، گفت: نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.
 
محمدجواد آذری جهرمی در مورد افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت گوشی موبایل در کشور که گفته شده به دلیل عدم تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان اتفاق افتاده است، توضیح داد.
 
وی گفت: شرکت های واردکننده در ابتدای سال جاری دلار مورد نیاز خود را با بهای ۴۲۰۰ تومان دریافت کردند و نباید قیمت گوشی در بازار، بالاتر از حد معمول برود.
 
آذری جهرمی با اشاره به طرح رجیستری گفت: ما بحث پروژه ثبت تلفن همراه (رجیستری) را با هدف کنترل و نظارت دقیق بر بازار اجرا کردیم و در این چارچوب، آمارهایی مشخص از میزان واردات تلفن همراه با تخصیص ارز را در اختیارداریم.
 
وی افزود: آنچه امروز آمار ما در رابطه با واردات گوشی با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به این کسب وکارها از ابتدای سال جاری نشان می دهد، این است که ابتدا ۵۴ شرکت  برای واردات ۷میلیون و ۲۲۹ هزار و ۶۴۶ هزار گوشی تلفن همراه به ارزش ۵۸۰میلیون و ۶۲۹ هزار و ۲۸۳  یورو، درخواست دادند که این موضوع در سامانه ثبتارش (سیستم الکترونیکی ثبت سفارشات واردات کالا) ثبت شده است.
 
وزیر ارتباطات ادامه داد: با بررسی های انجام شده، درنهایت از این تعداد برای ۴۰ شرکت تخصیص ارز صورت گرفت و مبلغ ارز تخصیص یافته از  بانک مرکزی به این شرکت ها نیز بالغ بر ۲۲۰ میلیون و ۶۴۳هزار و ۲۰۶ یورو بوده است.
 
به گفته جهرمی، طبق آمار ما که بازه زمانی آن تا ۲۹ خرداد است، پس از این ثبت سفارش ها حدود ۱۴۰هزار و ۳۹۹ گوشی به ارزش ۷۵میلیون و۲۸۳هزار و  ۸۶۰یورو ترخیص شده که متوسط قیمت گوشی های ترخیص شده از بازار بر اساس فرمول اعلام شده، ۵۳۶ یورو است.
 
 وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره چرایی قیمت های نجومی برخی از گوشی ها گفت: پشت پرده گوشی های گران قیمتی که امروز اتفاقا در بازار با ارز بالایی محاسبه می شوند و به فروش می رسند، افراد سودجویی  هستند که ارز را گرفته و در بازار به مردم ارائه کرده اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.