بازار سرمایه

June 25, 2018
14:28 دوشنبه، 4ام تیرماه 1397
کد خبر: 91845

پاداش ۱.۵میلیارد دلاری به مدیرعامل شیائومی

شرکت چینی شیائومی سازنده گوشی های هوشمند که به زودی قرار است سهام خود را در بازار  هنگ کنگ عرضه کند می‌خواهد به لی جون ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت پاداشی به صورت سهام و معادل یک و نیم میلیارد دلار اعطا کند مبلغی که تا پیش از این بی سابقه بوده است.
 
انتظار می رود با عرضه سهام شیائومی در بازار بورس هنگ کنگ ارزش این شرکت به ۷۰ میلیارد دلار برسد.
در جلسه مطبوعاتی که صبح روز شنبه در هنگ کنگ برگزار شد بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره این شرکت با دفاع از تصمیم هیئت مدیره در باره اعطای یک و نیم میلیارد دلار سهام به عنوان پاداش به مدیرعامل گفت بسیاری از استارتاپ ها هنگام عرضه سهام عمومی به مدیرعامل خودشان پاداش می‌دهند و شیائومی اولین شرکت در این زمینه نبوده و آخرین هم نخواهد بود.
 
رئیس هیئت مدیره شیائومی اضافه کرد این پاداش با موافقت اعضای هیئت مدیره به خاطر همکاری خوب مدیرعامل به وی اعطا شده خودت در این باره چیزی نمی‌دانست است.
 
اعطای پاداش به مدیرعامل چیز بی سابقه نیست چندی قبل سهامداران تسلا موافقت کردند تا به ایلان ماسک مدیرعامل و بنیانگذار این شرکت مبلغی معادل ۲.۶ میلیارد دلار در طی ۱۰ سال اعطا کنند.
 
با این حال سهامداران تسلا این شرط را برای اعطای پاداش به ایلان ماسک قرار داده اند ارزش شرکت تسلا طی ۱۰ سال به ۶۵۰ میلیارد دلار برسد. ارزش شرکت تسلا تا پایان روز جمعه ۵۹ میلیارد دلار برآورد می شود.
 
آقای لی مدیرعامل و بنیانگذار شرکت شیائومی این شرکت را در سال ۲۰۱۰ بنیان گذاشت. و آن را به چهارمین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان  جهان تبدیل کرد بعد از سامسونگ اپل و هواوی. این کارآفرین ۴۸ ساله حالا خود بزرگترین سهامدار شیائومی است. او صاحب ۲۹.۴ درصد سهام این شرکت سازنده گوشی های تلفن و محصولات دیجیتالی است.
 
او همچنین کنترل بیش از نیمی از حق رای این شرکت را در اختیار دارد. ارزش سهام او در شرکت شیائومی حالا  ۲۰ میلیارد دلار ارزش دارد او اما هیچ بخشی از سهام خود را در جریان عمومی شدن سهام شیائومی به فروش نرسانده و بر اساس دستورالعمل هیات مدیره تا شش ماه بعد نیز حق چنین کاری ندارد
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.