تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 25, 2018
18:03 دوشنبه، 4ام تیرماه 1397
کد خبر: 91849

اعتراض کارکنان آمازون به سیاست های ترامپ

تعدادی از کارکنان شرکت آمازون با ارسال نامه ای برای جف بزوس موسس و مدیرعامل شرکت آمازون از وی خواستند تا از فروش ابزار کنترل و نظارت به پلیس و سازمان های اطلاعاتی آمریکا خودداری کند.
 
به گزارش وی تری، ارسال این نامه به فاصله کوتاهی بعد از اعتراضات کارکنان گوگل و مایکروسافت به دلایل مشابه صورت می گیرد. کارکنان این دو شرکت هم خواستار پایان هرگونه همکاری با ارتش و دیگر نهادهای نظامی و اطلاعاتی ایالات متحده بودند.
 
در بخشی از این نامه از جف بزوس خواسته شده تا فروش یک نرم افزار شناسایی هویت موسوم به Rekognition را به سازمان های نظامی و اطلاعاتی آمریکا متوقف کند و همچنین دسترسی شرکت Palantir را به خدمات تحت وب آمازون متوقف کند. شرکت Palantir در زمینه جمع آوری اطلاعات کاربران از اینترنت و فضای مجازی فعال است و این اطلاعات را دسته بندی و تجزیه و تحلیل می کند.
 
کارکنان آمازون می گویند Palantir این اطلاعات را در اختیار ماموران اداره مهاجرت آمریکا می گذارد تا آنها از این طریق مهاجران غیرقانونی را شناسایی و به سرعت اخراج کنند.
 
ارسال این نامه واکنشی به سیاست های سختگیرانه جدید دولت ترامپ در برابر مهاجران غیرقانونی نیز محسوب می شود که باعث شده صدها نفر از والدین مهاجر غیرقانونی از کودکانشان جدا نگهداری شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.