تلفن همراه

گوشی

June 26, 2018
16:25 سه شنبه، 5ام تیرماه 1397
کد خبر: 91870

یک شرکت نوپای واردکننده موبایل ۲۶ میلیون یورو ارز دولتی گرفت

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان تلفن همراه گفت: ۴۰ شرکت ۲۲۵ میلیون یورو ارز ۴۲۰۰ تومان برای واردات دریافت کرده‌اند اما تا به امروز تنها ۷۰ میلیون یوروی آن را وارد کرده‌اند که دلایل این امر باید بررسی و قانون درباره آنها اعمال شود.
 
 ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی در ارتباط با جلسه شب گذشته روسای اتحادیه‌های صنفی با وزیر صنعت درباره مشکلات اتحادیه‌ها اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که تلفن همراه دیگر یک کالای لوکس به حساب نمی‌آید و لازم است که از رسته  این کالاها خارج شود زیرا امروزه جزء کالاهای مصرفی سبد خانوار به حساب می‌آید.
 
وی افزود: وزیر صنعت نیز در این جلسه اعلام کرد که کالاهایی که در داخل تولید نمی‌شود ما درباره شرایط واردات آنها  تجدید نظر  می‌کنیم.
 
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به مشکلات نوسانات نرخ ارز در این صنف ادامه داد: واحدهای صنفی عضو اتحادیه ما ولایت مدار و قانون‌مدار هستند اما یک عده از خارج از این صنف به دنبال نفوذ در این صنوف بودند که اعضای اتحادیه ما هوشیاری لازم را داشتند. 
 
وی با قول اینکه مشکلات اعضای صنف خود را تا آنجا که قانون  اجازه دهد پیگیری و از حقوق آنها دفاع می‌کنیم،  تصریح کرد: از وزیر صنعت انتظار داریم که برای بررسی مشکلات اصناف مختلف جلساتی را مانند شب گذشته در ماه‌های دیگر برگزار کند تا صنوف بتوانند مشکلات خود را به طور مستقیم به گوش وزیر برسانند.
 
یک شرکت نوپای واردکننده تلفن همراه به‌تنهایی 26 میلیون یورو ارز دولتی گرفت 
 
درستی گفت: دیشب اعتراض خود را به اطلاع وزیر رساندم که چرا باید یک شرکت فعال در زمینه دام و طیور باید برای واردات گوشی اقدام کند، همچنین مطرح شد که چرا یک شرکت که در یک ماه اخیر فعالیت خود را شروع کرده است، به عنوان اولین شرکت دریافت‌کننده نرخ ارز 4200 تومانی ، 26 میلیون یورو (معادل 109 میلیارد تومان) دریافت کرد.
 
وی افزود: این موارد باید بررسی شود و ما در این زمینه با کسی هم تعارف نداریم؛ در حال حاضر مشکلات برای واحدهای صنفی است اما سود را افراد دیگری به دست می آورند.
 
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تاکید کرد: صنف ما به طور کامل فعالیت خود را آغاز کرده است و در محکومیت رفتارهای اغتشاش گرایانه نیز بیانیه‌ای صادر کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد:40 شرکت 225 میلیون یورو ارز 4200 تومان برای واردات دریافت کرده‌انداما تا به امروز بر اساس اطلاعات موجود تنها 70 میلیون یوروی آن را وارد کرده‌اند که دلایل این امر باید بررسی و قانون درباره آنها اعمال شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.