تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 26, 2018
18:55 سه شنبه، 5ام تیرماه 1397
کد خبر: 91875

بستر تبادل الکترونیک اطلاعات اقتصادی تهران- تفلیس مهیاست

وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در دیدار اعضای هیات پارلمانی گرجستان اعلام کرد: بستر تبادل الکترونیک اطلاعات گمرکی، تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری، همکاری بیمه و بیمه های اتکایی، حمل و نقل و ترانزیت، صادرات برق و کشت فراسرزمینی قابل ایجاد است.
 
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «مسعود کرباسیان» در این دیدار یادآوری کرد: ایران و گرجستان موافقتنامه های خوبی در زمینه همکاری های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلب و حمایت از سرمایه گذاری متقابل به امضا رسانده اند.
کرباسیان افزود: آمادگی مذاکره و انعقاد تفاهم با گرجستان در زمینه های دیگر فراهم است.
وی حمایت و پشتیبانی کامل مجلس شواری اسلامی از دولت برای توسعه همکاری با دیگر کشورها بویژه گرجستان را زمینه ساز توسعه همکاری های آتی 2 کشور خواند و توافق های تهران و تفلیس را مورد حمایت نمایندگان مجلس دانست. 
وزیر اموراقتصادی و دارایی همچنین بستر توسعه همکاری در زمینه گردشگری را مناسب دانست و پیشنهاد کرد زمینه همکاری بانکی ایران و گرجستان به شکلی فراهم شود که امکان استفاده از کارت بانکی شهروندان در هر 2 کشور میسر باشد.
 
**روابط تهران و تفلیس وارد مراحل جدیدی شده است
اعضای هیات پارلمانی دوستی گرجستان و جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران بر توسعه همکاری و روابط دوجانبه تاکید کردند.
رییس هیات پارلمانی دوستی گرجستان و ایران گفت: روابط تهران و تفلیس وارد مراحل جدیدی شده که گواه آن دیدارهای پرشمار مسوولان 2 کشور اعم از روسای قوا، وزیران و نمایندگان مجلس با یکدیگر در ماه های گذشته است.
«شالوا کیکنا ولیدزه» برقراری روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران را از محورهای اصلی سیاست خارجی دولت گرجستان عنوان کرد و از آمادگی کشور خود برای توسعه همکاری با ایران در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی خبر داد.
به گزارش ایرنا، پارسال میزان واردات ایران از گرجستان و صادرات به آن کشور به ترتیب 65میلیون و 680 هزار دلار و 95میلیون و 985 هزار دلار بود.
این ارقام از آغاز امسال تاکنون به ترتیب 6میلیون و 945هزار دلار و 17میلیون و 847 هزار دلار شده است.
اقتصاد باز کشور چهار میلیون نفری گرجستان، رتبه بالای این کشور در اقتصاد جهان، روابط نزدیک با اتحادیه اروپا و پیشینه فرهنگی مشترک باعث شده است فعالان اقتصادی ایران، گرجستان را دروازه ورود به اروپا بدانند.
برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در هفدهم و هجدهم مهرماه پارسال در تفلیس پایتخت گرجستان از رویدادهای مهم اقتصادی میان 2 کشور به شمار می رود. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.