تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 26, 2018
19:53 سه شنبه، 5ام تیرماه 1397
کد خبر: 91885

دانشگاه استنفورد مرکز تحقیقاتی بلاک چین می‌سازد

دانشگاه استنفورد مرکز تحقیقاتی بلاک چین می‌سازدReviewed by مریم رضائی on Jun 26Rating: 5.0
دانشگاه استنفورد طی اقدامی قصد دارد یک مرکز تحقیقاتی جدید برای بلاک چین بسازد. این کار با هدف ایجاد برنامه آموزشی برای افراد علاقه‌مند به این صنعت انجام می‌شود.
 
گروهی از استارتاپ‌های ارز دیجیتال، حامی ساخت مرکز تحقیقات بلاک چین در دانشگاه استنفورد شدند. این مرکز که برای تحقیقات در زمینه بلاک چین ساخته می‌شود، توسط دن بونه و دیوید مازیرز، پروفسور و متخصص در زمینه بلاک چین و ارز دیجیتال، سرپرستی خواهد شد.
 
هدف این مرکز تحقیقاتی  قرار دادن دانشمندان دانشگاه استنفورد و برترین رهبران این صنعت در کنار هم، برای یافتن بهترین‌ راه‌های ممکن برای توسعه بلاک چین است.
 
وب‌سایت این مرکز تحقیقاتی لیستی از حامیان اولیه از جمله: موسسه اتریوم؛ آزمایشگاه پروتکل و موسسه اینترچین را به اشتراک گذاشته است.
 
همچنین بخوانید: کمک مالی ۵۰ میلیون دلاری ریپل به دانشگاه های برتر برای سرعت بخشیدن به پذیرش بلاک چین
 
بونه که پروفسور دانشکده مهندسی دانشگاه استنفورد است، در رابطه با این مرکز تحقیقاتی می‌گوید:
 
«بلاک چین با سرعت سرسام‌آوری تبدیل به جزو جدایی‌ناپذیر تجارت جهانی شده است. استنفورد باید تلاش کند تا حدالامکان در روند پیشرفت، بهبودبخشی و اعمال این تکنولوژی نقش داشته باشد و باید اثرات این تکنولوژی را به‌خوبی درک کند».
 
این مرکز تحقیقات جدیدی روی طراحی برنامه آموزشی برای بلاک چین متمرکز خواهد بود تا برنامه تحصیلی برای دانشجویان و افراد حرفه‌ای مشغول به کار در این حوزه فراهم کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که چنین کلاس‌هایی در دانشگاه‌های ایالات متحده با استقبال زیادی مواجه می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.