اپراتورها

تلفن همراه

June 26, 2018
20:03 سه شنبه، 5ام تیرماه 1397
کد خبر: 91892

امضای تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف

همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف جهت انجام پروژه های تحقیقاتی و فناوری، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در حاشیه مراسمی که صبح روز سه شنبه ۵ تیر ماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمید فرهنگ مدیرعامل همراه اول، حمیدرضا نیکوفر قائم مقام مدیرعامل همراه اول، محمود فتوحی فیروزآبادی رییس دانشگاه صنعتی شریف، رسول سراییان مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران ارتباطات و اساتید دانشگاه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، شرکت ارتباطات سیار ایران و دانشگاه صنعتی شریف تفاهم نامه ای به منظور همکاری، مشارکت و حمایت طرفین در انجام پروژه های تحقیقاتی و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات امضا کردند. 
در مراسم بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مرکز فناوری اطلاعات و رونمایی از طرح های دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فضای مجازی، مهندس جهرمی با اشاره به اینکه کودک ایرانی نیاز به زیست بوم دارد تا نیازهایش تامین شود، گفت: کار با تنظیم سندی در این حوزه آغاز و مجری برای آن مشخص شد و اعتبار گرفت؛ تا امروز که اکوسیستم هایی برای تولید محتوا برای کودک آغاز شده که بسیار ارزشمند است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از آشنایی با سامانه کدنویسی کودکان به زبان مادری گفت: وزارت ارتباطات آمادگی دارد هزینه های مدرسه مجازی کدنویسی برای کودکان را تقبل کند. 
همچنین در این مراسم دکتر نیکوفر، قائم مقام مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه همراه اول ۸ سال است که با دانشگاه صنعتی شریف همکاری می کند، گفت: دانشگاه های ما در چرخه تولید علم جایگاه خوبی دارند؛ تولید فناوری به تازگی اتفاق افتاده است. ما به عنوان بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور بخشی از بازارمان را در اختیار فعالیت های دانشگاهی قرار دادیم. ما در بخش های شبکه، امنیت و خدمات ارزش افزوده با این دانشگاه فعالیت مشترک داشته ایم. 
نیکوفر با بیان این موضوع که با اتکا به همین مسیر از تولید علم به تولید فناوری رسیده ایم، گفت: دانشگاه ها در حوزه خدمت هم وارد همکاری با ما شده اند تا با تولید محصول رقابتی در بازار، جایگاه خود را پیدا کنند.
در پایان این مراسم و در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به منظور همکاری در انجام پروژه های تحقیقاتی و فناوری، تفاهم نامه ای بین همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف به امضا رسید. اعطای گرنت های تحقیقاتی در حوزه فناوری های آینده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، انجام قراردادهای صنعتی و تحقیقاتی در ارتباطات با زیرساخت و عملیات حوزه فناوری اطلاعات، حمایت از شرکت های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت دانشگاه برای مشاوره، تأسیس صندوق مشترک جهت حمایت از طرح های فناورانه از جمله موضوعات این تفاهم نامه است. 
گفتنی است این تفاهم نامه در ادامه تفاهم نامه سال گذشته بین همراه اول و دانشگاه صنعتی شریف در راستای فعالیت های مرتبط با فناوری های نوین مخابراتی با بهره گیری از خدمات تحقیقاتی بوده که طی یک سال اخیر اجرایی شده است. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.