تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 29, 2018
13:25 جمعه، 8ام تیرماه 1397
کد خبر: 91963

گرگ وال استریت: مرگ بیت کوین نزدیک است

جردن بلفورت معروف به گرگ وال استریت، در گفت‌و‌گویی ویدیویی در فیس‌بوک مرگ بیت کوین را حتمی دانست. آقای بلفورت عقیده دارد فراز و نشیب بیت کوین در سال ۲۰۱۸ و در پیش گرفتن روند نزولی، نشان از نفس‌های آخر این ارزدیجیتال دارد.
 
آقای بلفورت به نگه‌دارندگان (Hodlers) بیت کوین توصیه کرد که قبل از سقوط وحشتناک ارزهای دیجیتال سرمایه‌های خود را خارج کنند. علی‌رغم عقاید‌ منفی جردن بلفورت در رابطه با بیت کوین، ایشان بلاک چین را یک تکنولوژی بزرگ و بی‌حد و مرز خواند.
 
به گفته آقای بلفورت، روند نزولی که قیمت بیت کوین در ماه ژوئن سال جاری میلادی در پیش گرفته، بیانگر نزدیک شدن این ارزدیجیتال به پایان راه خود است.
 
او همچنین به این نکته اشاره کرد که سقوط بزرگی که انتظار ارزهای دیجیتال را‌ می‌کشد، حتمی است. همچنین آقای بلفورت برای روشن‌سازی خطر بیت کوین از گذشته خود و دستکاری‌هایی که در اوراق قرضه بورس انجام می‌داد، گفت. جردن بلفورت رشد عجیب قیمت بیت کوین را با نظریه اقتصادی «احمق‌تر از من» (Greater Fool Theory) توجیه کرد.
 
جردن بلفورت گاوهای بازار ارزدیجیتال که از میان آنان به جان مک‌آفی می‌توان اشاره کرد، را به فریب دادن مردم با وعده‌های دروغین متهم کرد و گفت: تنها دلیلی که آن‌ها بیت کوین را تبلیغ می‌کنند این است که بازنده های زیادی را وارد این عرصه کنند و با قول قیمت‌های غیر واقعی و مضحک آن ها را فریب دهند.
 
نکته‌ای که آقای بلفورت در تمام حرف‌های خود بر آن تاکید می‌کند، ناقص بودن تکنولوژی بیت کوین است. او دراین باره می‌گوید: همه چیز بیت کوین مشکل دارد و مشکلات فنی بسیاری در بیت کوین دیده می‌شود. اگر می‌خواهید پولتان را از دست ندهید، از بیت کوین استفاده نکنید.
 
علی‌رغم تمامی دیدگاه‌های منفی آقای بلفورت در رابطه با بیت کوین، نظر ایشان درباره بلاک چین مثبت می‌باشد. او بینندگان ویدیو را به توجه درباره بلاک چین و فراموش کردن بیت کوین فرا خوانده و اشاره کرد که ارزهای دیجیتال بسیار کمی وجود دارند که کاربردی شده باشند.
 
بلفورت با اشاره به این موضوع که بیت کوین کاربردی نیست، توضیح داد که اگر جواز بلاک چین در قبال استفاده از بیت کوین بود، کل قضیه فرق می‌کرد.
 
این اولین باری نیست که جردن بلفورت در رابطه با بیت کوین و ارزهای دیجیتال اظهار نظر کرده است. در سپتامبر ۲۰۱۷ او با نظر جیمی دیمون که بیت کوین را یک کلاهبرداری خوانده بود، اعلام موافقت کرد.
 
چند ماه پیش نیز آقای بلفورت پا را از این هم فراتر گذاشت و ICOها را «بزرگترین کلاهبرداری در طول تاریخ» خواند.
 
مالکیت بیت کوین در حال افزایش است
تحقیق انجام شده توسط بانک هلندی ING نشان از علاقه بیش از پیش مردم به بیت کوین دارد. طبق این تحقیق ۱۰ درصد اروپایی ها ارزدیجیتال دارند و همچنین ۱۶ درصد دیگر در صدد خرید بیت کوین هستند. مطالعه انجام شده بین ۱۵,۰۰۰ نفر از ۱۳ کشور اروپایی انجام شده است.
 
نکته‌ای دیگر از این تحقیق که نشان از علاقه‌ روزافزون مردم به حوزه ارزهای دیجیتال داشت، این بود که ۱۵ درصد مردم به پرداخت حقوق خود با بیت کوین راضی بودند.
 
جنبه‌ای که مردم از آن ابراز نگرانی می‌کردند، در رابطه با فراز و نشیب های متعدد ارزهای دیجیتال در طول زمان بود. خانم جسیکا استون از ING در این باره می گوید: ارزدیجیتال برای بسیاری تنها در سرمایه‌گذاری خلاصه می‌شود، اما شاید ارزدیجیتال فراتر از این حرف‌ها باشد.
 
طبق تحقیق انجام شده توسط ING واکنش جردن بلفورت شاید تنها برای ترس و ارعاب در حوزه ارزدیجیتال باشد. زمان همه چیز را درباره بیت کوین مشخص خواهد کرد.
 
آیا این ارز همانند عقیده استیو وزنیاک و جک درسی آینده درخشانی خواهد داشت، یا به مانند گفته های وارن بافت و بیل گیتس و دیگر منتقدان آن، پایان بدی در انتظارش خواهد بود
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.