اپراتورها

تلفن همراه

June 30, 2018
15:27 شنبه، 9ام تیرماه 1397
کد خبر: 91965

بسته های اینترنت اپراتورها گران شد؟

شهروند: گرانی بسته‌های اینترنت  صدای بسیاری از مشترکان را درآورد و اعتراض‌ها به صفحه شخصی محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید. به‌طوری که برخی از مشترکان؛ به‌ویژه مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل بیشترین اعتراض را داشته‌اند. البته همراه اول در پاسخ به این شایعات گفت: گران‌ نکردیم. دیگر اپراتوری که صدای مشترکان را درآورد اپراتور ایرانسل بود که در این زمینه گفت: گرانی در ازای اینترنت شبانه است. این دو اپراتور بیکار نماندند و در این زمینه توضیحاتی را برای مشترکان خود  ارایه دادند؛ همراه اول با توضیح علت حذف بسته ماهانه تشویقی اعلام کرد که افزایش قیمتی نداشته و ایرانسل می‌گوید بسته‌ها طبق الگوی مصرف مردم متنوع‌‌ شدند. اما آیا این مقولات تنها شایعه‌اند و مشترکان بهانه‌گیری می‌کنند یا آن‌که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل بسته‌های خود را گران کرده‌اند و شایعه‌ای در کار نبوده است.
 
همراه اول : افزایش قیمت نداشتیم!
همراه اول در واکنش به این موضوع افزایش قیمت‌ بسته‌های اینترنت را رد و اعلام کرد:  قیمت برخی بسته‌ها حتی کاهش هم داشته است. برخی بسته‌ها نیز بدون تغییر مانده‌اند؛ البته برخی بسته‌های قدیمی حذف شده و در ازای آن بسته‌های جدیدی ارایه داده‌ایم. اما هیچ‌گونه افزایش قیمتی در هیچ بسته‌ای نداشته‌ایم. این اپراتور با ارایه مصداقی درباره تغییر قیمت‌های برخی از بسته‌های منتشر شده، توضیحاتی را ارایه داد: به‌عنوان مثال بسته ۶+١ بسته ویژه‌سال گذشته بوده که ٢ بار نیز تمدید شده است؛ اما برای فصل جاری بسته جدیدی ارایه شده است. بسته قبلی و بسته جدید اگرچه در مهلت ٣٠روزه زمان استفاده یکسان هستند اما در بسته جدید میزان گیگ ارایه شده افزایش یافته است. بنابراین، این ٢بسته متفاوت هستند و از نظر قیمت نیز تفاوت دارند. ارایه بسته‌های ویژه با شرایط تخفیفی در مناسبت‌های مختلف جزو اختیارات اپراتورها است و با تایید رگولاتوری ارایه می‌شود.  البته به تازگی محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به مطالب مطرح شده واکنش توییتری درباره تغییر قیمت بسته اینترنت‌ همراه اول از ١٢‌هزار تومان به ١٩‌هزار تومان، این افزایش قیمت را رد کرد و گفت: موضوع را بررسی کردم. این بسته‌ اینترنتی افزایش ٧هزارتومانی را نداشته  است.
 
ایرانسل: بسته‌های جدید طبق الگوی مصرف مشترکانند
اما اپراتور ایرانسل هم مانند همراه اول بیکار نماند و به ارایه توضیحاتی بسنده کرد و آن را این گونه ارایه داد: ایرانسل براساس الگوی مصرف مشترکان خود بسته‌های جدید و مقرون به صرفه اینترنت همراه ماهانه معرفی کرده است. مشترکان با توجه به شیوه مصرف و هزینه‌های خود تنوع بیشتری برای تهیه و استفاده از بسته‌های ماهانه ارایه شده، دارند. بسته‌های یک‌ماهه اینترنت همراه جدید ارایه شده ایرانسل با دو برابر اینترنت قابل استفاده از ساعت ٢ تا ٧ صبح در دسترس مشترکان قرار گرفته‌اند. با توجه به توضیحات ایرانسل به نظر می‌رسد این اپراتور در ازای دریافت خدمت بیشتر، هزینه‌ای که مشترکان در بسته‌های اینترنت پرداخت می‌کنند نسبت به قبل افزایش یافته است.
 
چه خبر از رایتل؟
برای روشن شدن این موضوع و افزایش قیمت تعرفه‌های بسته‌های اینترنتی رایتل با روابط عمومی این اپراتور تماس گرفتیم که در پاسخ به «شهروند» گفت: «امکان پاسخگویی برای ما وجود ندارد، ابتدا باید سوالات را ایمیل کنید تا مدیر عامل پاسخگوی سوالات شما باشد.» رایتل اپراتوری که در چند‌سال گذشته جای خود را در میان مشتریان خود به خوبی پیدا کرده است. اما خبری از افزایش قیمت یا حتی تغییر تعرفه‌های بسته‌های موبایل این اپراتور نیست. چرا که در سایت رایتل چند نمونه از بسته‌های اینترنتی ارایه شده است و  از تعرفه‌های نزدیک به همراه اول و ایرانسل می‌توان به بسته ٣٠ روزه با ۵/۴ گیگ اشاره کرد که قیمتی بالغ بر ١٧‌هزار تومان دارد، البته باید در نظر داشت که این بسته ۵/۴گیگ به همراه ۵/١ گیگ شبانه است .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.