رسانه‌های اجتماعی

June 30, 2018
19:03 شنبه، 9ام تیرماه 1397
کد خبر: 92001

ضبط صدای افراد به صورت نامحسوس توسط فیسبوک

گزارش‌ها حاکی از آن است که فیسبوک به طور نامحسوس واکنش افراد حین تماشای تبلیغات را ضبط می‌کند.
 
 به گزارش تک رادار، گفته می‌شود اختراع جدید فیسبوک به صورتی است که میکروفن گوشی افراد هنگام شنیدن صدای تلویزیون، روشن می‌شود. بر خلاف انتشار این خبر ، زاکربرگ، موسس فیس‌بوک این خبر را یک "تئوری توطئه" نامیده است.
 
فیسبوک چند سال است که ایده‌های هیجان انگیز و پیچیده ای را ثبت کرده است. برای مثال در هفته اخیر اختراع تازه فیسبوک نشان داد که چگونه یک هوش مصنوعی می‌تواند وقایع مهم زندگی کاربران مانند تولد کودکشان یا مرگ والدین‌شان را پیش‌بینی کند.
 
آخرین اختراع فیسبوک، که اخیرا در روزنامه Metro UK منتشر شده است، نشان می‌دهد طرح جدید فیسبوک به صورتی است که میکروفن گوشی کاربران توسط سیگنال‌های غیر قابل شنیدن تلویزیون، مورد هدف قرار می‌گیرد. در این طرح فیس‌بوک به صورت مخفیانه واکنش افراد را نسبت به محتوای تبلیغات تلویزیون ضبط می‌کند.
 
در این سیستم، فیس‌بوک سیگنال‌های پنهان خود را به شرکت‌ها می‌دهد تا در آگهی‌های تلویزیونی خود قرار دهند. سپس فیس‌بوک صداهای ضبط شده کاربران را تجزیه و تحلیل می‌کند و به شرکت‌ها اطلاع می‌دهد که آیا تبلیغات تلویزیونی آنها باعث جلب توجه افراد شده است یا خیر.
 
حتی فیسبوک کارهای دیگر افراد را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد برای مثال می‌تواند متوجه شود که آیا افراد طی پخش تبلیغات آن تبلیغ را نگاه می‌کردند یا اصلا توجهی به تبلیغات نداشته و از آن رد می‌شدند و اینکه آیا افراد آن تبلیغ را پسندیده‌اند و درباره آن صحبت کرده‌اند یا خیر.  
 
همچنین فیس بوک اعلام کرد که می‌تواند متوجه شود که چه تعداد افراد در حال تماشای آنلاین تبلیغات هستند. آنها این موضوع را هنگامیکه افراد تبلیغات اینترنتی را توسط "مسدود کننده تبلیغات" (ad blocker) رد می‌کنند متوجه می‌شوند.
 
این در حالیست که "آلن لو" (Allen Lo)، مدیر ارشد فیسبوک طی بیانیه‌ای اظهار کرد که این فناوری در هیچ یک از محصولات ما گنجانده نشده است و هرگز هم این اتفاق رخ نخواهد داد.
 
البته باید خاطرنشان کرد که فیسبوک تنها شرکتی نیست که قوانین اطلاعات را نقض کرده است بلکه شرکت‌های دیگر نیز از این قبیل کارها انجام داده‌اند برای مثال پیشتر شرکت آمازون و گوگل نیز برای ساخت تبلیغات مورد علاقه افراد اطلاعات خصوصی آنها را ضبط کرده و از آنها استفاده کرده‌اند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.