تلفن همراه

گوشی

July 3, 2018
14:19 سه شنبه، 12ام تیرماه 1397
کد خبر: 92065

اخراج ۱۵۰۰ کارگر تایوانی از شرکت اچ تی سی

شرکت اچ تی سی (HTC) تحت تاثیر مشکلات و بحران‌های مالی مجبور به تعدیل نیرو و اخراج ۱۵۰۰ کارگر تایوانی شد.
 
به گزارش phonearena، این شرکت تایوانی در چند سال اخیر با بحران و فشارهای مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند. یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که گوگل برای ساخت سری دوم از سری گوشی‌های پیکسل با این شرکت قرارداد منعقد نکرد.
 
سال گذشته گوگل برای ساخت گوشی پیکسل ۱ با اچ تی سی قرارداد بست اما به دلیل مواجهه با بحران‌های مالی، ساخت گوشی پیکسل ۲ را به ال جی واگذار کرد. متاسفانه آخرین گوشی و پرچمدار ساخت این شرکت نیز آن طور که باید و شاید نتوانست مشتری جذب کند و احتمالا بعد از این نیز موفق نخواهد شد.
 
به نظر می‌رسد اوضاع برای شرکت اچ تی سی تایوانی که چند سال پیش از غول‌های تکنولوژی موفق و بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده موبایل بود، اصلا خوب پیش نمی‌رود و وضعیت آن رو به وخامت گزارش شده است.
 
طبق تازه‌ترین گزارش‌ها، شرکت اچ تی سی به تازگی مجبور شده است ۱۵۰۰ کارگر مشغول در کارخانه اچ تی سی در تایوان را اخراج کند و این بدان معناست که اچ تی سی تقریبا یک چهارم نیروهای خود در جهان را تعدیل و به بیرون رانده است.
 
تازه ترین آمار در ماه مه میلادی حاکی از آن است که میزان درآمد و فروش این شرکت تایوانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک کاهش ۴۶ درصدی را تجربه کرده است.
 
اچ‌تی‌سی در ماه مه سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی درآمدی معادل ۱۵۲.۲۷ میلیون دلار داشته که این میزان امسال به ۸۲.۳۵ میلیون دلار کاهش یافته است. پس از مقایسه‌ درآمد این شرکت در پنج ماه آغازین سال ۲۰۱۸ با درآمد آن در مدت مشابه در سال ۲۰۱۷، مشخص می‌شود که اچ‌تی‌سی از ۴۴۸.۰۶ میلیون دلار به ۳۵۱ میلیون دلار افت درآمد داشته‌ است.
 
سال قبل بدترین سال تجاری و اقتصادی برای اچ تی سی بود چرا که متحمل یک ضرر و زیان معادل ۵۸۰ میلیون دلاری شده بود. اما این شرکت با هدف‌گذاری‌های بلندمدت خود و سرمایه گذاری برروی فناوری‌های نوین و نوظهور همچون واقعیت افزوده و مجازی تصمیم گرفته است که به مرور شرکتش را از خطر ورشکستگی و از هم گسستگی برهاند.
 
با همه این تفاسیر، بحران مالی و عدم محبوبیت گوشی‌های ساخت برند اچ تی سی در بازارهای جهانی همچنان گریبانگیر این شرکت تایوانی است و به نظر نمی‌رسد کمک‌های مالی و مهندسان از سوی گوگل نیز کمک چندان زیادی کرده باشد.
 
اچ تی سی روزگاری بهترین برند گوشی‌های هوشمند اندرویدی بود اما حالا یارای رقابت با شرکت‌های موفقی همچون سامسونگ، هواوی، شیائومی، ال جی و سونی را ندارد و به میزان قابل ملاحظه‌ای از آن‌ها عقب افتاده است.
 
اچ تی سی می‌گوید این تعدیل نیرو بخشی از اهداف بلندمدت این شرکت برای ادغام بخش موبایل و تجارت واقعیت مجازی و افزوده آن است. همچنین مدیران اچ تی سی اعلام کردند که این تعدیل نیرو تا ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد داشت تا به هدف نهایی خود یعنی بهینه‌سازی نیروی انسانی و افزایش سودآوری جهانی برسد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.