رسانه‌های اجتماعی

July 3, 2018
15:06 سه شنبه، 12ام تیرماه 1397
کد خبر: 92067

«مزاحم نشوید» به فیس بوک و اینستاگرام آمد

ظاهرا فیس‌بوک و اینستاگرام هر دو در حال توسعه قابلیت جدیدی تحت عنوان «مزاحم نشوید» هستند که به کاربران اجازه می‌دهد درصورت لزوم اعلان‌های این شبکه‌های اجتماعی را خاموش کنند.
 
به گزارش phonearena، اینستاگرام که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک به شمار می‌رود، سالهاست در فهرست برترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی از نظر کاربران قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد که این دو غول شبکه اجتماعی قصد دارند به منظور جلب نظر و توجه مخاطبان و کاربرانشان می‌خواهند به درخواست خیل عظیمی از آن‌ها پاسخ داده و قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم خود بیفزاید.
 
حالا گزارش‌های منتشره از سوی تک کرانچ نشان می‌دهد که فیس بوک و اینستاگرام تصمیم گرفته‌اند قابلیت جدید «مزاحم نشوید» یا Do Not Disturb را به پلت‌فرم خود اضافه کنند. این قابلیت به کاربران در این دو شبکه اجتماعی این امکان را می‌دهد تا در صورت عدم نیاز و خروج از اپلیکیشن مربوطه، دیگر نوتیفیشکن و اعلان‌های مربوط به آن را دریافت نکنند و به عبارتی دیگر، اعلان‌های پیاپی برای پست‌های ارسال شده یا لایک و نظر دادن مخاطبان در اینستاگرام و فیس بوک، مزاحم کار کردن و فعالیت‌های کاربران نشود.
 
کاربران درصورت تمایل قادر خواهند بود به تنظیمات فیس بوک یا اینستاگرام خود بروند و برروی زمان مشخص فعال‌سازی این قابلیت کلیک کنند. بعنوان مثال، کاربران می‌توانند از میان ۳۰ دقیقه، یک ساعت، ۲ ساعت، ۸ ساعت، یک روز و تا هر زمانی که مایل باشند، این قابلیت را فعال‌سازی کنند.
 
هنوز معلوم نیست که این ویژگی جدید و کاربردی دقیقا چه زمانی در دسترس کاربران این دو شبکه اجتماعی قرار می‌گیرد. اینستاگرام در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی بی‌سابقه در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.
 
این شبکه اجتماعی چند سال پیش توسط فیس بوک خریداری شد و از آن زمان تاکنون نیز به منظور افزایش مخاطبان و جلب نظر کاربرانش هرروزه به فکر افزودن قابلیت‌های جدیدی است. شرکت مادر فیس بوک اما در طول مدت یک سال اخیر با چالش‌های متعددی روبرو شد که نام و آوازه آن را لکه‌دار کرد. از مهم‌ترین این چالش‌ها می‌توان به رسوایی همکاری فیس بوک با کمبریج آنالتیکا اشاره کرد که اطلاعات میلیون‌ها کاربر در جهان مورد سوءاستفاده قرار گرفت و فیس بوک نیز در نتیجه توسط بسیاری از کاربرانش بایکوت شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.