تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 3, 2018
15:32 سه شنبه، 12ام تیرماه 1397
کد خبر: 92072

مرکز آزمون پژوهشگاه فضایی زیرساختی حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران گفت: مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی پژوهشگاه فضایی ایران یکی از زیرساخت‌های اصلی و حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی است.
 
دکتر حسین صمیمی در بازدید از مرکز یکپارچه‌سازی و آزمون سامانه‌های فضایی این پژوهشگاه با بیان مطلب فوق افزود: مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران با برخورداری از آزمایشگاه‌های سیستمی پیشرفته و کارگاه‌های پشتیبانی و ساخت، یکی از زیرساخت‌های اصلی و حیاتی در توسعه سامانه‌های فضایی  بوده که با هدف پشتیبانی از توسعه محصولات فضایی فعالیت می‌کند.
 
وی افزود: از رویکردهای بارز در طراحی و راه‌اندازی این مرکز استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی برای ایجاد مجموعه‌ای منحصربفرد به منظور بهره‌برداری در سطوح ملی و منطقه‌ای بوده است و اکنون تعداد زیادی از جوانان متخصص کشور در حوزه‌های فنی و مهندسی در این مرکز فعالیت دارند.
 
صمیمی، ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در این مرکز، طراحی مدون برنامه آموزش تخصصی پرسنل آزمایشگاه، ارائه طرح جامع توسعه آزمایشگاه و خدمات آزمایشگاهی مرکز را خواستار شد.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین بر نقش این مرکز آزمون در توسعه تعامل پژوهشگاه با دانشگاه‌ها و در جهت رفع چالش‌های موجود در توسعه فناوری تاکید کرد.
 
صمیمی همچنین اظهار کرد: طرح‌های مهم به اجرا درآمده در این مرکز، می‌تواند به عنوان فعالیت منحصر بفرد، ثبت اختراع شود که این کار چه در بعد داخلی و چه بین‌المللی باید صورت پذیرد.
 
در این بازدید، فعالیت‌های بخش‌های مختلف از جمله آزمایشگاه خواص جرم، آزمایشگاه مودال، آزمایشگاه هم‌راستایی، آزمایشگاه کنترل، آزمایشگاه ارتعاشات، آزمایشگاه بارگذاری استاتیکی، آزمایشگاه خلاء و سیکل حرارتی، آزمایشگاه آکوستیک، آزمایشگاه سازگاری الکترومغناطیسی (EMC/EMI) و کارگاه ساخت تشریح شد.
 
در این بازدید عنوان شد که این مرکز به عنوان مجموعه‌ای توانمند و کاربردی، توانایی ارائه خدمات آزمایشگاهی به صنایع فضایی، هوایی، نظامی، خودروسازی، الکترونیکی، مخابراتی و به طور خاص به دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی را داراست و امکان انجام فعالیت‌های تجمیع و یکپارچه‌سازی مجموعه‌های پژوهشی و آموزشی در این مرکز فراهم شده است.
 
بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی به کارفرمایی سازمان فضایی ایران و توسط متخصصان و کارشناسان پژوهشگاه فضایی ایران در این پژوهشگاه راه‌اندازی شده است.
 
فاز اول مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی سامانه‌های فضایی در سال ۱۳۹۴ در فضایی به مساحت  ۱۸۰۰ متر مربع به بهره‌برداری رسیده و هم‌اکنون فاز دوم آن در دست اجراست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.