رسانه‌های اجتماعی

July 4, 2018
16:08 چهارشنبه، 13ام تیرماه 1397
کد خبر: 92117

پیام‌رسان سامسونگ تصاویر گالری را اشتباهی برای مخاطبان ارسال می‌کند

اپلیکیشن پیامرسان اختصاصی سامسونگ تصاویر خصوصی ذخیره شده در گالری گوشی کاربران را اشتباها و بطور تصادفی برای مخاطبان ارسال می‌کند.
 
به گزارش phonearena، کاربران آمریکایی اپلیکیشن پیام رسان اختصاصی سامسونگ به تازگی در فضای مجازی گزارش هایی را منتشر کرده اند که همگی نشان دهنده بروز مشکلات فنی و باگ موجود در پیام رسان سامسونگ است.
 
کاربران در امریکا گزارش داده اند که تصاویر خصوصی و ذخیره شده آنها در گالری گوشی به طور اشتباهی و کاملا تصادفی به افراد و مخاطبان موبایلشان فرستاده می شود و آنها را با مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری روبرو می کند.
 
به عقیده آنها انتشار و ارسال این تصاویر به دوستان و آشنایان می تواند یک افشاگری بزرگ و نقص فنی برای سامسونگ محسوب شود چراکه عکس ها بدون اجازه کاربر به دیگران ارسال می شود.
 
بسیاری از کاربران در فروم رسمی شرکت سامسونگ و همچنین شبکه اجتماعی ردیت (reddit) از این اتفاق سخن گفته و از سامسونگ گله و شکایت کرده اند.
 
البته لازم به ذکر است این اپلیکیشن پس از ارسال ناگهانی و تصادفی عکس برای مخاطبان کاربر، هیچگونه رد و نشانی باقی نمی گذارد و کاربران با مراجعه به تاریخچه تماس و پیام های رد و بدل شده خود با دیگران و یا گزارش اپراتورهای مخابراتی خود به چنین حادثه ای پی برده اند.
 
سامسونگ در واکنش به این مساله بیانیه ای منتشر و اعلام کرده از موضوع افشای اطلاعات خصوصی و تصاویر ذخیره شده کاربران در گوشی آنها خبر دارد و همچنین تاکید کرده است که مهندسان و تیم های نرم افزاری سامسونگ در حال برطرف کردن مشکل مربوطه هستند.
 
در ادامه این شرکت کره ای از کاربرانش درخواست کرده است که در صورت بروز چنین مشکلی حتما با این شرکت یا نمایندگان فعال در کشورهای مختلف تماس بگیرند و سامسونگ را از این اتفاق آگاه کنند.
 
یکی از کاربران گوشی هوشمند گلکسی اس ۹ پلاس در شبکه اجتماعی ردیت نوشته است: یکی از دوستانم برایم تصاویر گالری من را فرستاد این در حالیست که در اپلیکیشن پیام رسان خودم هیچ اثری از آن نیست اما در تاریخچه اپراتور  T-Mobile این مساله وجود دارد. سوال من از سامسونگ این است که چرا باید چنین اتفاقی بیفتد!
 
گزارشهای مشابه بسیاری در فضای مجازی وجود دارد که همگی نشان دهنده بروز یک مشکل نرم افزار بزرگ هستند که البته با غیرفعال کردن مجوز دسترسی اپلیکیشن به حافظه گوشی به طور موقت برطرف می شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.