اپلیکیشن

تلفن همراه

July 7, 2018
16:29 شنبه، 16ام تیرماه 1397
کد خبر: 92179

اپلیکیشنی که در ازای دریافت اطلاعات به رانندگان جایزه می دهد

یک شرکت خودروسازی اپلیکیشن موبایلی ساخته که در ازای دریافت اطلاعات رانندگان به آنها جایزه می دهد. این شرکت اطلاعات را در اختیار بیمه گران قرار می دهد.
 
به گزارش انگجت، شرکت های مختلف و شهرداری ها تمایل زیادی به بررسی اطلاعات مربوط به رانندگی شهروندان دارند. اما راه های کمی وجود دارد تا شهروندان متقاعد شوند اطلاعات خود را در اختیار این شرکت قرار دهند.  
 
درهمین راستا شرکت میتسوبیشی یک اپلیکیشن موبایل ارائه کرده که از رانندگان  آمریکایی درخواست می کند اطلاعات مربوط به رانندگی خود را با شرکت های بیمه به اشتراک بگذارند و در عوض نشان هایی دریافت کنند که می توان در قبال آنها جایزه گرفت.
 
احترام به قوانین رانندگی(مانند حفظ خودرو در یک خط، عدم رانندگی با سرعتی بیش از حد مجاز، اجتناب از ترمزهای ناگهانی) سبب می شود راننده هنگام تعویض روغن  و تجهیزات خودرو تخفیفاتی دریافت کند. همچنین راننده تا پایان ۲۰۱۸ قهوه مجانی و کارت هدیه دریافت می کند.
 
 بیمه گذاران و دولت های محلی استراتژی های مشابهی را به کار گرفته اند. اما این نخستین بار است که یک شرکت خودروسازی به طور مستقیم وارد عمل می شود. برایان آرنت از شرکت میتسوبیشی معتقد است در صورت کاهش فروش خودرو،  این اپلیکیشن راهی برای تثبیت کسب و کار با منابع جایگزین درآمدزایی است.
 
پروژه میتسوبیشی به بیمه گران کمک می کند الگوهای رانندگی را رصد و در نتیجه پروفایل ریسک خود را منطبق با آن تغییر دهند. به این ترتیب اگر فردی ایمن رانندگی کند، حق بیمه کمتری باید بپردازد.
 
 البته این نگرانی وجود دارد در صورتی که فرد بخواهد از پرداخت حق بیمه های سنگین اجتناب کند، شرکت های بیمه گذار چنین فرایند جمع آوری اطلاعاتی را الزامی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.