تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 7, 2018
17:48 شنبه، 16ام تیرماه 1397
کد خبر: 92181

لزوم یکپارچگی سامانه‌های دولت الکترونیک

وزیر ارتباطات گفت: در دولت الکترونیک سامانه های مختلف همچون رودهایی هستند که باید به هم بپیوندند.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه بازدید از دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به تحت پوشش بودن ۴۲ میلیون نفر در این سازمان گفت: آمارها نشان می دهد که تقریبا نیمی از کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند که سالانه عدد قابل توجهی از مراجعات را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: مطابق برنامه ششم توسعه دولت باید ۱۲.۵ درصد از مراجعات حضوری مردم به دستگاه ها را کاهش دهد که سیاست راهبردی رسیدن به این هدف، دولت الکترونیک است.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه در دولت الکترونیک سامانه های مختلف همچون رودهایی هستند که باید به هم بپیوندند تا دریای دولت الکترونیک ایجاد شود ، گفت : البته در حال حاضر نوع نگاه جاری بر اساس رودهای مجزاست که باید این دیدگاه اصلاح شود.
وی ادامه داد : وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات زیرساخت های مورد نیاز برای اجرا و استقرار دولت الکترونیک را فراهم کرده است.
آذری جهرمی از تاکید و پیگیری رییس جمهوری برای یکپارچه سازی و اتصال دستگاه ها به هم خبر داد و اظهار‌ کرد: رییس جمهور محترم در چند جلسه هیات دولت موضوع اجرای دولت الکترونیک را مورد تاکید قرار دادند چراکه اجرای آن باعث افزایش رفاه، ایجاد نظام شفافیت و جلوگیری از هزینه های شبه قاچاق می شود. با دولت الکترونیک نظام جامع سلامت راحت‌تر اجرا و درمان های مازاد و غیر ضروری حذف می شود و سطح سلامت مردم افزایش پیدا می کند.
وزیر جوان کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه طرح تحول سلامت از افتخارات دولت است، اظهار کرد: البته یکی از معضلات این طرح افزایش هزینه هاست که با اجرای فرایند دولت الکترونیک کاهش خواهد یافت.
عضو کابینه دولت تدبیر و‌امید با تاکید بر رعایت استانداردهای آزادسازی اطلاعات خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با میدان دادن به کسب و کارها نوپا برای بهبود خدمات بیمه ای اقدام کرده است که بدین ترتیب مردم و حاکمیت از آن سود می برند و ایجاد اشتغال نیز می شود.
آذری جهرمی در پایان گفت: در مجموع در بحث پیاده سازی فرآیند های دولت الکترونیک نمره قابل قبولی به سازمان تامین اجتماعی می دهم.
بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز و به دعوت وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هدف معرفی دستاوردهای این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و اجرای دولت الکترونیک صورت گرفت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ابتکارات سازمان تامین اجتماعی برای میدان دادن به استارت آپ‌ها قابل تقدیر است
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از ابتکارات این سازمان برای میدان دادن به کسب و کار‌های نوپا تشکر می‌کنیم، گفت: خدمات بسیار خوبی است که به کسب و کار‌های نوپا برای فعالیت میدان می‌دهید و امیدواریم استاندارد‌های لازم برای ایجاد فضای رقابتی برای استارت آپ‌ها فراهم شود.
محمد جواد آذری جهرمی در این دیدار با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی برای خدمات خوب و شایسته‌ای که ارائه می‌دهد، نمره خوبی کسب می‌کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی می‌تواند از ظرفیت استارت آپ‌ها مطلوبتر استفاده کند.
وی افزود: از دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بابت توجه به توسعه زیرساخت‌های آی تی در سازمان‌های تابعه تشکر می‌کنم. چشم انداز سازمان تامین اجتماعی در توسعه خدمات دیجیتال مناسب است و این سازمان در این بخش، موفقیت‌های قابل توجهی دارد.
مهندس آذری جهرمی گفت: سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون مخاطب دارد که مراجعات زیادی به این سازمان دارند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بنا بر برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که ۱۲ و نیم درصد مراجعات به دستگاه‌ها را کم کند و راهکار تحقق این هدف دولت الکترونیک است که با سرعت و پشتکار در حال تحقق اهداف است استقرار دولت الکترونیک با اتصال سامانه‌ها انجام می‌شود و مردم می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه سلامت الکترونیک از دیگر مراحل اجرای برنامه دولت الکترونیک است، گفت: در نظام سلامت تخلفاتی صورت می‌گیرد و خدمات غیرضروری تشخیصی و درمانی انجام می‌شود که با استقرار دولت الکترونیک و اتصال این حوزه‌ها که با کمک تامین اجتماعی انجام می‌شود، امکان کنترل هزینه‌ها قابل انجام است.
مهندس آذری جهرمی با اشاره به بازدید از دستاورد‌های الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی افزود: یک بخشی از خدمات نیاز به حمایت دارند که در این خصوص همکاری می‌کنیم.
وی در خصوص فعالیت رایتل به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سازمان تامین اجتماعی گفت: این اپراتور با سرمایه گذاری مناسب در حال رشد است و بویژه در ماه‌های اخیر در افزایش مشترکین رشد خوبی داشته است و باید در رشد درآمد‌ها نیز تاثیرگذار باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.