اپراتورها

تلفن همراه

July 7, 2018
18:16 شنبه، 16ام تیرماه 1397
کد خبر: 92190

نصب تجهیزات 50 سایت مخابراتی مازندران بر زمین مانده است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت : با گذشت هفت ماه از خرید و ورود تجهیزات 50 سایت مخابراتی استان ، اما نصب و راه اندازی این تجهیزات لازم برای ارتقای خدمات تلفن همراه و اینترنت معطل باقی مانده است .
یدالله طهماسبی  افزود : به منظور ارتقای خدمات مشترکان تلفن همراه در مازندران ، اپراتورهای ایرانسل ، رایتل و همراه اول به عنوان سرمایه گذاران بخش خصوصی با صرف هزینه 500 میلیارد ریالی تجهیزات 50 سایت شامل دکل های مخابراتی را خریداری کردند . 
وی ادامه داد : بعد از گذشت ماهها ورود این تجهیزات به مازندران ، معارضات مردمی ، شهرداری ها و نهادها به بهانه داشتن تشعشع باعث شده تا این اقدام مهم و تاثیرگذار برای ارتقای ضریب نفوذ انجام نشود .
به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران این در حالیست تجهیزات این سایت ها با بررسی ها و تاییدیه های وزارت بهداشت ، سازمان های انرژی اتمی و محیط زیست مجوزهای ورود به ایران را اخذ کردند .
وی ادامه داد : بعد از طی تمامی این مراحل اخذ تاییدیه ، این تجهیزات به استان مازندران و یا دیگر استان های کشور آورده شد تا برای ارتقابخشی ضریب نفوذ تلفن همراه و اینترنت پرسرعت استفاده شود . 
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران تاکید کرد : این مساله باعث شده تا حرکت توسعه تامین خدمات بیشتر در حوزه ارتباطات مازندران به کندی پیش برود و عدم همکاری لازم در این زمینه احتمال برگشت و استفاده از این تجهیزات در استان های دیگر وجود دارد . 
وی گفت : پیگیری های استاندار و همچنین اداره کل ارتباطات مازندران برای عدم برگشت این تجهیزات و استفاده از این ظرفیت در استان ادامه دارد تا چتر بیشتر خدمات برای مردم استان و نیز مسافران فراهم شود . 
براساس اعلام اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران ضریب نفوذ تلفن همراه در کل مناطق استان 80 درصد و ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه در روستاهای بالای 20 خانوار استان 87 درصد و شهرها 89 درصد است . 
وزیر ارتباطات پنجشنبه هفته گذشته در سفر به مازندران نیز اعلام کرد : سیستم پایش اثرات امواج بر شاخص های حرارتی نه تنها در تهران بلکه در چند شهر کشور دایر شده است و تاکنون پارامترهای گرمایی ناشی از اثر تجمیعی تشعشعات خارج از حد استاندارد به ما گزارش نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.