تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 7, 2018
19:59 شنبه، 16ام تیرماه 1397
کد خبر: 92194

واردکنندگان فاوا مشکلات گمرکی و ارزی را تا 20 تیرماه گزارش کنند

چهارشنبه هفته گذشته، رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، قایم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت، هیات عالی نظارت، معاونت سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده اتاق اصناف کشور و تعدادی از مسوولان سازمانهای مختلف و تعداد 10 نفر از روسای اتحادی‎ های صنفی گرد هم آمدند و به مشکلات اصناف پرداختند. در همین راستا رییس اتحادیه با توجه به مواردی که در این گزارش مطرح می‎شود، از فعالان صنف رایانه خواست در صورت برخورد با هر مشکل و موردی تا روز چهارشنبه 20تیرماه سالجاری به صورت کتبی به اتحادیه اعلام کنند.
 
سیدمهدی میرمهدی رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در خصوص مشکلات وارداتی که اعضای صنف باید تا 20 تیرماه به اتحادیه گزارش دهند، گفت:  هر شخص حقیقی یا حقوقی که قبل از تاریخ 20 فرودین ماه ثبت سفارش کالا انجام داده، ولی در سال 97 کالا وارد گمرک شده است به هر صورتیکه کالا را خریداری کرده یا به صورت اعتباری خرید کرده و کالا در گمرک است یا به صورت بدون انتقال ارز کالا وارد کرده ولی در گمرک مانده است به هر دلیل که واردات انجام پذیرفته (ولی در حال حاضر دولت اعلام کرده فقط از سامانه نیما مورد تایید است) استدعا می‎شود، مدارک کالا را به صورت کامل به اتحادیه تحویل دهند تا هم ارز مورد نیاز تامین شود و هم اینکه کالا از گمرک ترخیص شود.
وی افزود: افرادی که کالا وارد کرده‎اند، ولی با tsc گمرک اختلاف دلاری یا ریالی دارند، گمرک با پافشاری مبلغ درج شده در tsc را فقط قبول دارد و مدارک خرید واردکننده که از قیمت tsc دقیق تر و درست‎تر را قبول ندارد؛ در نتیجه با قیمت واردکننده کالا را ترخیص می‎کند. به این ترتیب گمرک به واردکننده اتهامات زیادی از این طریق وارد می‎کند؛ خواهشمند است این مدارک را تا تاریخ 20 تیرماه به اتحادیه تحویل دهند که دارای دو مرحله است یا اینکه در حال حاضر کالا در گمرک و به خاطر این اختلاف وارد نشده یا کالا را واردکننده ترخیص کرده اما پرونده ما به التفاوت از طرف گمرک در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: همچنین واردکنندگانی که ثبت سفارش انجام داده‎اند در سامانه نیما هم تایید شده و به بانک یا صرافی نیز ارجاع داده شده است، اما تاکنون هیچ ارزی به درخواست آنها تخصیص داده نشده و حتی مبلغ سپرده و نیز 35 درصد ضمانت را نیز پرداخت شده ولی به هیچ عنوان تاکنون موفق به دریافت ارز نشده‎اند، لطفا مدارک خود را تا تاریخ 20 تیرماه به اتحادیه تحویل دهند.
میرمهدی گفت: افرادی که ثبت سفارش انجام داده و در سامانه علامت زده شده و به بانک یا صرافی نیز اعلام شده است، اما بانک یا صرافی اعلام می‎کند شما با نرخ آزاد دلار خود را تهیه کنید و به دست تولید کننده برسانید، اما در بانک باید تعهد دریافت ارز 4200 تومانی را امضا و تایید کنند نیز خواهشمندیم در صورت دارا بودن مدرک آن را به اتحادیه تحویل دهند.
وی افزود: در عین حال از همکاران صنفی در خواست می‎شود هرگونه مشکلی چه در رابطه با گمرک یا واردات و ارز وجود دارد به صورت کتبی تا تاریخ 20 تیرماه به اتحادیه اعلام کنند تا همه موارد در روز پنج شنبه 21 تیرماه در کارگروه ماده 14مورد بررسی قرار گیرد.
وی با بیان اینکه به کلیه اعضای صنف این اطمینان داده می‎شود هر مدرکی به اتحادیه تحویل شود به صورت امانت است و به هیچ عنوان هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار هیچ نهادی یا سازمانی یا شخصی قرار نمی‎گیرد، گفت: پس از گرفتن مجوزهای لازم عینا تمام مدارک به تحویل دهنده مدارک برگشت داده می‎شود؛ لذا خواهشمند است بدون هیچ نگرانی موارد مطرح شود تا با کمک یکدیگر مشکل را بر طرف شود.
وی تاکید کرد: کلیه مدارک به صورت محرمانه و امانت صد در صد در اختیار اتحادیه قرار می‎گیرد و هیچ فردی حق دریافت کوچکترین اطلاعاتی ندارد. وی اظهار امیدواری کرد که همکاران همکاری لازم را با اتحادیه انجام دهند تا مشکلات صنف مرتفع شود و این صنف را در زمره اصناف سواستفاده‎گر محاسبه نکنند و جایگاه صنف برای همیشه محفوظ بماند و اجازه هیچ‎گونه سواستفاده‎ای در صنف IT داده نشود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.