تلفن همراه

هشدار رگولاتوری به مردم درباره پیامک های جعلی خدمات ارزش افزوده!

 
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اعلام کرد: اپراتورهای تلفن همراه الزام دارند درباره ماهیت پیامک های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به تمامی مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
 
 
وی با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامک های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسانهای اجتماعی یا سرشماره های شخصی که کاربران را تشویق می کند با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می شود.
 
وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده اند در این خصوص به مشترکین اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت های ارایه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری می کند. از تمامی مردم خواست کرد ضمن بی توجهی به اینگونه پیام ها، اطلاعات مربوط به سرویس ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.
 
وی درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر در مورد فعال سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.
 
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکین به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینه های دریافت شده از ۳ هزار و ۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.

​​