رسانه‌های اجتماعی

July 8, 2018
14:48 یکشنبه، 17ام تیرماه 1397
کد خبر: 92212

مقابله واتس اپ با خبرهای جعلی

برنامه گپ واتس اپ در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که شناسایی و مقابله با اخبار جعلی را ساده تر می کند.
 
به گزارش واتس اپ، در شرایطی که بسیاری از دولت ها به شرکت های سازنده برنامه های گپ موبایلی و مدیران شبکه های اجتماعی برای مقابله با انتشار اخبار جعلی فشار می آورند، واتس اپ به فکر افتاده تا در این زمینه وارد عمل شود.
 
واتس اپ به همین منظور در حال آزمایش قابلیت تازه ای است که به کاربران کمک می کند سایت های منتشر کننده اخبار جعلی را بشناسند و از آنها بازدید نکنند.
 
قابلیت مذکور شناسایی لینک های مشکوک یا Suspicious Link Detection نام دارد و موجب تشخیص و شناسایی لینک هایی می شود که حاوی اخبار دروغین هستند و در سایت های غیرمعتبر میزبانی می شوند.
 
واتس اپ خود با تحلیل اطلاعات موجود در این لینکها کاربر را از تعلق لینک ارسالی به سایتی غیرمعتبر و دروغ پرداز مطلع می کند. در ادامه خود کاربر تصمیم می گیرد که آیا به سایت یادشده مراجعه کند تا از این کار اجتناب کند.
 
قابلیت Suspicious Link Detection به طور خودکار عمل می کند و خود واتس اپ لینک های ارسالی کاربران را اسکن کرده و در صورت غیرمعتبر بودن آنها را با برچسب Suspicious Link مشخص و متمایز می کند.
 
به گفته واتس اپ خدمات جدید موجب انتقال هیچ گونه اطلاعاتی به سرورهای خارجی نمی شود و داده های خصوصی و حریم شخصی کاربران به علت ارائه این خدمات به خطر نمی افتد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.