تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

July 14, 2018
12:41 شنبه، 23ام تیرماه 1397
کد خبر: 92326

اپل برنده جام جهانی فوتبال شد

جام جهانی فوتبال یک رویداد مهم است که شرکت ها خودشان را به در و دیوار می زنند تا بتوانند اسپانسر آن شوند. زیرا هیچ رویدادی همچون جام جهانی با این تعداد بیننده و مخاطب وجود ندارد و از نظر تبلیغات، برندی که یک بار در جام جهانی شرکت کند، یعنی میلیون ها بار دیده شده و یک روزه به هدف خود رسیده است. در سال 2014 حدود سه میلیارد نفر پای تلویزیون نشستند و بازی های فوتبال را تماشا کردند و مطئنا امسال این تعداد خیلی بیشتر بوده است تا حدی که پیش بینی می شود امسال فیفا حدود 1/6 میلیارد دلار از طریق بازاریابی و تبلیغات به جیب زده است. اما اتفاقی که افتاده، این است که اپل بدون اینکه پشیزی در این زمینه هزینه کرده باشد، بیشترین تبلیغ هدفون هایش را شاهد بود.
 
استراتژی اپل در جام جهانی روسیه بسیار جالب و هوشمندانه بود. این شرکت بدون پرداخت یک دلار به فیفا یا برگزارکنندگان جام جهانی و زدن آرم و برندش روی بیلبوردهای تبلیغاتی، بیشترین تبلیغ در مورد هدفون هایش را داشت. 
با مشاهده تصاویر بازیکنان در هنگام ورود به ورزشگاه یا بیرون رفتن از هتل و تردد در شهرهی محل بازی، به راحتی می توان دید که در گوش ستاره های دنیای فوتبال ایرفون های ایرپاد اپل و همچنین هدفون های «بیتس» (Beats) خودنمایی می کنند. 
ناگفته نماند که فیفا قوانین سختگیرانه ای برای برندها و نمایش محصولات شان در جام جهانی دارد. مثلا نماد برندها روی لباس، کفش ها و وسایل بازیکنان نباید قابل مشاهده باشد و به قول معروف به تبلیغات غیرمستقیم منتهی نشود. به همین دلیل، شاید دیده باشید که برخی بازیکنان روی لوگوی هدفون های خود برچسب زده باشند، ولی چیزی که مهم است این است که ایرپادهای اپل و هدفون های Beats نیازی به لوگو ندارند و از دور هم می توان به راحتی آنها را تشخیص داد. 
باید گفت که اپل بدون اینکه بخواهد حامی مالی جام جهانی باشد یا حتی هزینه ای بابت تبلیغات بپردازد، هدفون های خود را به صورت خیلی موثرتری تبلیغ کرده است. فقط کافی است که برنامه های جام جهانی را دنبال کنید تا ستاره هایی مثل نیمار، مسی و رونالدو را با ایردپاد و هدفون های بیتز اپل ببینید. 
از میان افراد دیگر می توان به گیرمو اوچوا، دروازه بان موفق تیم مکزیک، ژاوی هرناندز، بازیکن معروف دیگر تیم مکزیک، یولیان دراکسلر، بازیکن ناکام تیم آلمان، رملو لوکاکو، مهاجم تیم ملی بلژیک، جسی لاینارد، از تیم ملی انگلیس، کی واکر و دنی ولبک، از تیم ملی انگلیس، مارکوس راشفورد، در تیم ملی انگلیس، چند نفر از تیم ملی آرژانتین و پرتغال اشاره کرد. 
باید دید که این همه استقبال از این هدفون ها چیست. آیا به دلیل اینکه لوکس ترین محصولات، محصولات اپل هستند، فوتبالیست ها هم به وسایل الکترونیکی اپل روی آورده اند. 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.