تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 14, 2018
13:28 شنبه، 23ام تیرماه 1397
کد خبر: 92335

تغییرات اساسی در اندروید برای فرار گوگل از جریمه اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا قصد دارد جریمه‌ای سنگین برای گوگل به علت انحصارطلبی تجاری با سوءاستفاده از سیستم عامل اندروید در نظر بگیرد.
به گزارش واشنگتن پست، گوگل به همین علت و به منظور فرار از جریمه یاد شده قصد دارد تغییرات مهمی را در سیستم عامل اندروید ایجاد کند. ابزار جستجو و مرورگر وب اندروید به طور پیش فرض از محصولات گوگل هستند و رقبای گوگل می‌گویند این شرکت به همین شیوه درآمدهای کلانی را به جیب می زند و مانع از استفاده کاربران از محصولات رقیب می شود.
 
به گفته مارگارت وستاگر مدیر امور رقابت اتحادیه اروپا جریمه یادشده بالغ بر میلیاردها دلار خواهد بود. البته این اولین بار نیست که جریمه‌هایی سنگین بر ضد گوگل به علت انحصارطلبی تجاری در نظر گرفته می‌شود. گوگل سال گذشته هم توسط اتحادیه اروپا 2.7 میلیارد دلار جریمه شد، زیرا در بخش جستجوی خود نتایج مربوط به خدمات خرید آنلاین وابسته به خود را در رتبه‌ای بالاتر از خدمات شرکت‌های رقیب نمایش می‌داد.
 
انتظار می‌رود گوگل برای فرار از جریمه‌های مالی از نصب پیش فرض جستجوگر و مرورگر کروم خود بر روی سیستم عامل اندروید خودداری کند. البته این شرکت هنوز به طور رسمی تصمیمات خود را در این زمینه اعلام نکرده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.