رسانه‌های اجتماعی

July 15, 2018
19:38 یکشنبه، 24ام تیرماه 1397
کد خبر: 92374

شاکی بازپرس پرونده تلگرام: به قرار منع تعقیب اعتراض می کنیم

یک وکیل دادگستری و شاکی بازپرس پرونده فیلتر تلگرام درباره صدور قرار منع تعقیب در مورد شکایت علیه بازپرس پرونده تلگرام گفت: قرار منع تعقیبی که دادستان تهران از صدور آن خبر داده، تا این لحظه به‌هیچ کدام از شکات این پرونده شامل هشت وکیل دادگستری و مدیر یکی از کانال‌های تلگرام، ابلاغ نشده است.
سعید دهقان افزود: در صورت ابلاغ به این قرار اعتراض می‌کنیم. دادستان تهران گفته است که شکایت ما علیه بازپرس صادر‌کننده دستور مسدودسازی تلگرام «هیچ» استدلال و مبنای حقوقی ندارد در حالی که در شکوائیه خود به‌طور مبسوط تمام مستندات حقوقی و قانونی را مورد اشاره قرار دادیم.
وی گفت: همچنین در جلسه بازپرسی که چهار ساعت به طول انجامید، هشت وکیل دادگستری به‌عنوان شاکیان پرونده، در هفت محور مباحث حقوقی اعم از حقوق جزا، حقوق خصوصی، قانون اساسی، موازین بین‌المللی، کنوانسیون‌هایی که جمهوری اسلامی به آنها پیوسته، مبانی فقهی، تاریخی و… را توضیح دادیم. شاکی بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه که دستور مسدودسازی تلگرام را صادر کرده، افزود: اگر قرار باشد، استدلال‌های حقوقی و قانونی وکلای دادگستری به هیچ انگاشته شود، مسیر دادخواهی برای جامعه‌ای که در قانون هم پیش‌بینی شده، بسته می‌شود. وی گفت: همچنین تشبیه شکایت صورت گرفته علیه بازپرس پرونده تلگرام به شکایت قاچاقچیان بعد از دستگیری، توهین به شکات پرونده است که طبق قانون حق دادخواهی دارند.
گفتنی است دهم اردیبهشت امسال بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه، دستور مسدودسازی پیام رسان تلگرام را صادر کرد که واکنش بسیاری از مردم و کارشناسان در فضای مجازی و حقیقی را به‌دنبال داشت وهشت وکیل دادگستری و ادمین یکی از کانال‌های تلگرامی در 17 اردیبهشت از بازپرس صادرکننده این دستور شکایت کردند.نهایتاً 17 تیر امسال عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از منع تعقیب این شکایت خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.