5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

فناوری

July 17, 2018
16:50 سه شنبه، 26ام تیرماه 1397
کد خبر: 92412

افتتاح اولین مرکز تحقیقات و نوآوری 5G اریکسون در هند

بر اساس اعلام شرکت اریکسون (Ericsson)، این شرکت اولین مرکز مطالعاتی و آزمایشگاه نوآوری مرتبط با حوزه ۵G را در موسسه فناوری هند (IIT دهلی) تاسیس کرده است.
 
این شرکت به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت تجهیزات ارتباطی و شبکه‌های تلفن همراه اعلام کرده که با راه اندازی این آزمایشگاه نوآوری، همکاری بین شرکت‌های مخابراتی با صنایع، استارتاپ‌ها و دانشگاه‌های هندوستان درباره برقراری نسل جدید شبکه ارتباطات سیار را تشویق و تقویت خواهد کرد
 
وزیر ارتباطات هندوستان در این باره می‌گوید: “من مصرانه از صاحبان صنایع، دانشگاهیان، دانشجویان و شرکت‌های پوپا می‌خواهم تا به منظور توسعه برنامه‌های کاربردی جدید مبتنی بر تکنولوژی ۵G و مدل‌های کسب و کار که به طور بالقوه منجر به تولید محصولات کشاورزی بهتر، مراقبت‌های بهداشتی، شهرهای هوشمندتر، تولید کارآمدتر و سبک زندگی پیشرفته می‌شود، از آزمایشگاه نوآوری اریکسون استفاده کنند.”
 
لاز به ذکر است بزرگ‌ترین شرکت حامل تلفن همراه هند به نام Reliance Jio، در پی اعلان خبر هفته گذشته شرکت مادر خود (Reliance) مبنی بر خرید یک شرکت مخابراتی آمریکایی با نام تجاری Radisys، به دنبال ارتقای ظرفیت‌های ۵G خود می‌باشد.
 
آکاش آمبانی مدیر اجرایی Reliance Jio، در روز دوشنبه اذعان داشته بود که این تملک بیش‌تر باعث تسریع پیشتازی نوآوری و فناوری جهانی Jio در زمینه‌های ۵G، IoT و اتخاذ معماری منبع باز می‌شود.
 
بر اساس گزارش اریکسون، ۵G تا سال ۲۰۲۶ درآمد اضافه بالقوه‌ای بالغ بر ۲۷٫۳ میلیارد دلار برای کشور هندوستان به ارمغان خواهد آورد و اپراتورهای تلفن همراه هندوستان قادر به تولید درآمد اضافی بالغ بر ۱۳ میلیارد دلار هستند باتوجه به اینکه “آن‌ها برای این‌که در خور توانمندسازی و سازندگی خدمات باشند، نقش‌هایی فراتر از متصل بودن و ارائه‌دهندگی زیر ساخت‌ها را به عهده می‌گیرند.”
 
بزرگ‌ترین فرصت در بخش‌هایی از قبیل تولید، انرژی، خدمات عمومی و به دنبال آن در بخش‌های ایمنی و سلامت عمومی دیده می‌شود. برخی از موارد استفاده ۵G که می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های منحصربفرد فناوری ۵G اجرا شود، عبارتند از کنترل و مجهزسازی به دستگاه‌های خودکار صنعتی (اتوماسیون صنعتی)، رانندگی خودران، خدمات مربوط به کارآمدی ایمنی و ترافیک، برنامه‌های کاربردی بیمارستان ها و مدیریت داده‌های پزشکی و…
 
گزارش ۵G-IoT اریکسون، ۹ “دسته‌بندی مورد استفاده” برای دیجیتال‌سازی صنعت ۵G را نشان داد؛ از جمله خودکارسازی آنی که گفته می‌شود تا سال ۲۰۲۶ از درآمد بالقوه معادل ۱۰۱ میلیارد دلار برخوردار خواهد شد. در این دسته‌بندی، خدمات ویدیویی پیشرفته با درآمد بالقوه معادل ۹۶ میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفته است.
 
لازم به ذکر است اولین تست شبکه ۵G تحت فرکانس ۳.۵GHz و برپایه فناوری های VRAN، ۵G-NR و VCore نیز با نظارت اریکسون انجام گرفته است. در تست های یاد شده از تکنولوژی MIMO و تکنیک های beamforming (یکی از روشهای شکل دهی پرتوهای رادیویی) و beam tracking به منظور ارائه ارتباطات پهن باند پایدار، (که شامل افزایش کارایی طیفی و تروپوت بیشتر نیز می‌شود) بهره گرفته شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.