تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 18, 2018
15:21 چهارشنبه، 27ام تیرماه 1397
کد خبر: 92436

هوشمندسازی تهران در برنامه سوم شورای شهر لحاظ می‌شود

رئیس کمیته تنظیم مقررات شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم هوشمندسازی تهران گفت: سهم تهران هوشمند در برنامه پنج ساله سوم شهر، جدی می شود.
 
به گزارش سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سید محمود میرلوحی، رئیس کمیته اقتصادی و تنظیم مقررات شورای شهر تهران با حضور در سازمان فاوای شهرداری تهران از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید و هوشمندسازی شهر تهران را اجتناب ناپذیر و ضروری توصیف کرد.
 
وی در نشست مشترک با محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، تهران هوشمند را از نگاه شورای شهر در سه منظر قابل توجه دانست و گفت: شهرداری تهران به عنوان پایتخت کشور با ارائه سامانه‌های اتوماسیونی سه ویژگی سرعت، صحت و دقت را در خود دارد و اگر می‌خواهیم خدماتی که به شهروندان ارائه ‌دهیم از سرعت، صحت و دقت بیشتری برخوردار باشد حرکت به سمت سامانه‌های هوشمند ضروری است.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش فناوری در کاهش هزینه‌ها افزود: نقش شهرداری تهران در ارتقای فناوری و کاهش هزینه خدمات در جامعه، جلب رضایت مردم، بالا بردن امنیت اقتصادی و اجتماعی، کاهش بار ترافیک و… قابل توجه است که این اهداف و نقش آفرینی با هوشمندسازی و عملکرد سازمان فاوای شهرداری تهران محقق می‌شود.
 
میرلوحی منظر سوم شورای شهر از هوشمندسازی را در آینده کلانشهر تهران، اقتصاد، درآمدهای آتی و منابع پایدار شهر توصیف کرد و گفت: تمام این موارد به شدت به فناوری‌های نوین، هوشمندسازی و ارتقا سطح هوشمندی شهر وابسته است.
 
وی با اشاره به تاکید شورای پنجم بر تهیه و تدوین برنامه جامعی در حوزه تهران هوشمند گفت: امیدواریم جایگاه این حوزه را در برنامه سوم به خوبی و پررنگ ببینیم و تهران در سطح شهرهای هوشمند دنیا در مکان مناسبی قرار گیرد.
 
میرلوحی با تاکید براینکه این مسئله مستلزم سرمایه گذاری خوبی است، افزود: سرمایه گذاری در این حوزه معمولاً با سرعت بالایی بازگشت دارد و این آمادگی در میان شورا و شهرداری وجود دارد که برنامه تهران هوشمند را در برنامه پنج ساله سوم، از سطح حرف و شعار به عمل تبدیل کنیم تا همه شهروندان احساس کنند نقطه تماسی با سامانه‌های هوشمند تهران دارند و بتوانند دسترسی همیشگی به خدمات مورد نیاز خود داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.