رسانه‌های اجتماعی

July 21, 2018
18:14 شنبه، 30ام تیرماه 1397
کد خبر: 92488

اطلاعیه شرکت سداد درباره پیام رسان بله

شرکت داده‌ورزی سداد به عنوان بزرگ‌ترین سهام‌دار اپلیکیشن "بله" پیرو برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای و تردیدها درباره عدم حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از پیام‌رسان‌های داخلی مواردی را لازم به ذکر می‌داند که در ادامه آمده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی شرکت داده ورزی سداد، این شرکت ایجاد هرگونه انحصار و فیلترینگ پیام‌رسان‌های خارجی یا پوسته‌های غیر رسمی آنها را آسیب جدی به زیست بوم کسب و کاری پیام‌رسان‌های داخلی می‌داند و بر این باور است که رقابت با پیام‌رسان‌های خارجی باعث تقویت و ارتقای سطح کیفی پیام‌رسان‌های داخلی است. 
 
تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که استارت‌آپ‌های داخلی می‌توانند با ایجاد مزیت‌های رقابتی در ارائه خدمات بر اساس مدل‌های کسب و کاری سودآور و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی روی پای خود بایستند و توان رقابت با رقبای مشابه خارجی خود را داشته باشند و از حمایت دولت صرفا در سطح قانونگذاری و ایجاد بسترهای رقابت سالم بهره ببرند. 
 
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای اجرای تکالیف قانونی سند مصوب شورای عالی فضای مجازی در قبال پیام‌رسان‌های داخلی شامل پرداخت تسهیلات، واگذاری امکانات تخصصی از جمله هم‌مکانی، پهنای باند اتصال به IXP و اینترنت و تعیین و اعمال تعرفه ترجیحی یک سوم تعرفه اینترنت، همکاری و حمایت مطلوبی داشته است که شایسته سپاس و قدردانی است.
 
اپلیکیشن "بله" از بدو شکل‌گیری تا کنون ماهیتی استارت‌آپی داشته که متکی به توانمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، تمام تمرکزش بر ارائه مطلوب سطح گسترده‌ای از خدمات روی پلتفرمی اجتماعی است و با این رویکرد گام در مسیر توسعه گذاشته که بدون اتکای به دولت بتواند در زیست‌بوم رقابتی پیام‌رسان‌ها نقشی پررنگ ایفا کند و از این رو حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را از جنس لطف می‌داند و نه وظیفه.
 
خدمت "پیام‌رسانی" یکی از قابلیت‌های متعدد پلتفرم "بله" و ابزاری برای تسهیل و تسریع فرآیندهای کسب و کار دیجیتال و بانکداری اجتماعی است و یگانه غایت و هدف این پلتفرم نیست. 
 
امید است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی شاهد درخشش و اعتلای روز افزون محصولات با کیفیت ایرانی در تمام سطوح جامعه باشیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.