تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

July 21, 2018
18:16 شنبه، 30ام تیرماه 1397
کد خبر: 92489

جهانگرد: به‌کار‌گیری بلاک چین در سطوح ملی آغاز شده است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و اطلاعات با بیان اینکه کاربردهای دیگر صنعت بلاک‌ چین در بخش‌های صنعتی و خدمات است تاکید کرد: ما در سطوح ملی در آغازِ شروع کاربردها از این تکنولوژی هستیم.
 
«نصرالله جهانگرد» معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه رویداد سالانه رایانش ابری گفت: معتقدم شرایط بحرانی خاصی در زمینه گذر به بلاک‌ چین وجود ندارد و موضوع نحوه ورود به این دانش است که طبیعتا میان متخصصین در این زمینه چالش‌های فکری و نظری بسیاری وجود دارد.
 
وی افزود: کاربردهای دیگر صنعت بلاک‌ چین در بخش‌های صنعتی و خدمات است که ما در سطوح ملی در آغاز شروع به کارگیری از کاربرد‌های این تکنولوژی هستیم.
 
وی با اشاره به اختلاف نظرها و چالش‌ها در زمینه استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در کشور آن را طبیعی خواند و تاکید کرد: این نظریه‌ها به تدریج جای خود را باز می‌کنند و هرکسی در این زمینه مسیر خود را دنبال خواهد کرد. آنچه که مهم است این است که با تاخیر مواجه نشویم.
 
جهانگرد همچنین افزود: در حوزه پولی و بانکی باید خیلی زودتر به سمت تکنولوژی‌های روز مانند بلاک‌ چین و بیگ دیتا روی می‌آوردیم و باید این اتفاق رخ دهد تا بتوانیم از مزایای آن استفاده کنیم و ریسک‌های کار نیز کمتر شود.
 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه‌ اندازی ارز دیجیتال ملی نیز گفت:‌ راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی جزو دستور کار نظام پولی کشور است.
 
وی تاکید کرد: اخیرا بانک مرکزی و معاونت فناوری تفاهم نامه‌ای امضا کرده‌اند مبنی بر اینکه در این زمینه جدی‌تر باشند و امیدوارم که رگولیشن‌های به کارگیری را زودتر ارائه دهند تا رقابت در این زمینه بین بانک‌ها رشد پیدا کند.
 
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز چندی پیش با بیان اینکه فناوری بلاک‌ چین با مفهومی که دارد بزودی همه موضوعات را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تاکید کرده بود که بلاک‌ چین در چند سال آینده تحول شگرفی را در دنیا ایجاد می‌کند و اگر خود و ساختار خود را منطبق با این تغییرات نکنیم، دوباره در عرصه رقابت فناوری و فرهنگ بازنده خواهیم بود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.