رسانه‌های اجتماعی

July 21, 2018
18:41 شنبه، 30ام تیرماه 1397
کد خبر: 92501

چگونه آنلاین بودنتان را در اینستاگرام مخفی کنید

به تازگی قابلیتی به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شده که اگر چه ممکن است برای برخی کاربران جذاب باشد، اما می تواند به کابوسی برای تعدادی از کاربران مبدل شود.
 
به گزارش بیزینس اینسایدر، اینستاگرام از روز پنجشنبه خدمات تازه ای به مشترکان خود ارائه داده و به آنها امکان می دهد تا از آنلاین بودن یا نبودن دیگر افراد مطلع شوند.
 
از این پس در صورت آنلاین بودن هر فرد نقطه سبزرنگی در برابر نمایه کاربری وی نمایش داده می شود که در زیر آن عبارت «سلام، من آنلاین هستم، اگر می خواهید با من گپ بزنید»، درج شده است. در این شرایط افراد می توانند برای دیگر کاربران آنلاین پیام های مستقیم یا دایرکت ارسال کنند.
 
فیس بوک که مالک اینستاگرام است این خدمات را از مدتی قبل به پیام رسان فیس بوک و واتس اپ هم اضافه کرده بود. البته غیرفعال کردن خدمات یادشده در اینستاگرام نیز با تمهیداتی ممکن است تا میزان مزاحمت های دیگران به حداقل برسد.
 
برای غیرفعال کردن خدمات یادشده باید به بخش تنظیمات رفته و در بخش حریم شخصی و امنیت، گزینه وضعیت فعالیت یا activity status را انتخاب کنید.
 
سپس گزینه Show Activity Status را غیر فعال کنید تا دیگر کسی از آنلاین بودن یا نبودن شما مطلع نشود. پس از اقدامات مذکور نمایه کاربری شما به حالت عادی بازمی گردد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.