رگولاتوری

July 27, 2018
20:55 جمعه، 5ام مردادماه 1397
کد خبر: 92670

تغییر رویکرد رگولاتوری ارتباطات از مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی

معاون وزیرارتباطات از تغییر رویکرد رگولاتوری حوزه ارتباطات از مدل مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی خبر داد و گفت: تصدی گری امور را به صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات واگذار می کنیم.
 
به گزارش سازمان نظام صنفی رایانه ای، حسین فلاح جوشقانی در نشست هم اندیشی با سازمان نظام صنفی رایانه ای، بر اهمیت مشارکت بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها تاکید کرد و گفت: رویکرد تقویت بخش خصوصی پیش از این نیز وجود داشت اما در دولت جدید نگاه وزیر ارتباطات و تمامی ارکان این وزارتخانه، به سمت تعامل بیشتر با بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های آنان متمرکز شده است.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) افزود: در این تعامل به ویژه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای که با حضور تمامی فعالان عرصه‌های مختلف ICT، فراگیرترین نهاد قانونی در این حوزه است، می‌تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در تعامل با بخش خصوصی به دنبال آگاهی و شناخت موضوعات و مشکلات این بخش، تسهیل یا اصلاح فرایندها، استخراج راهکارهای مناسب هستیم که بتوانیم در مشارکت با یکدیگر زمینه توسعه مطلوب‌تر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در کشور فراهم کنیم.
 
وی همچنین با تاکید بر اینکه رگولاتوری در حال تغییر رویکرد از مقررات‌گذاری به مقررات‌زدایی است، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های بخش خصوصی تفویض برخی از امور در حوزه بازارهای خرده‌فروشی و امور تصدی‌گری به صنف است.
 
فلاح جوشقانی گفت: سازمان نظام صنفی رایانه ای اعلام کند در کدام بخش تنظیم بازار، نظارت و پاسخگوئی این آمادگی را دارد که مسئولیت را به عهده بگیرد تا این مهم محقق شود. ما نیز در بدنه رگولاتوری به دنبال نظارت پسینی (Post Regulation) هستیم.
 
محمدباقر اثنی عشری، رئیس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیز با اشاره به اینکه این سازمان به عنوان حلقه اتصال بین بخش خصوصی و بدنه دولت می‌تواند تاثیرگذاری مطلوبی در پیشبرد اهداف بخش ICT داشته باشد، کاهش اختلاف سطح و جداسازی بین اپراتورهای بازارهای خرده‌فروشی و عمده‌فروشی در تدوین مقررات، واگذاری بخشی از امور به نظام صنفی، شفاف‌سازی شاخصهای امتیازبندی آزمایشگاهها برای تائید نمونه تجهیزات شبکه و حضور پر رنگتر نمایندگان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کمیته تائید نمونه با داشتن حق رای را از جمله انتظارات در این زمینه عنوان کرد.
 
صدور گواهی تائید نمونه برای تجهیزات دارای گواهی تائید از آزمایشگاههای معتبر بین‌المللی و کاهش زمان و هزینه بررسی تجهیزات در آزمایشگاههای تائید نمونه از دیگر خواسته های صنف فناوری اطلاعات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.